برخی از مطالعات نشان می‌دهند که نیمی از مرگ و میرهای مالاریا جهان، مربوط به کودکان بوده و موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در زنان باردار و افراد سالمند نیز قابل ملاحظه است.

سلامت نیوز: برخی از مطالعات نشان می‌دهند که نیمی از مرگ و میرهای مالاریا جهان، مربوط به کودکان بوده و موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در زنان باردار و افراد سالمند نیز قابل ملاحظه است.

حمید الله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مالاریا یکی از مشکلات اصلی بهداشتی در کشورهای گرمسیر بوده و نیمه گرمسیر و هزینه‌های جانی و مالی زیادی را موجب می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر مالاریا جان خود را از دست می‌دهند، تاکید کرد: برخی از مطالعات نشان می‌دهند که نیمی از مرگ و میرهای مالاریا در جهان، مربوط به کودکان بوده و موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در زنان باردار و افراد سالمند نیز قابل ملاحظه است.

سلطانی گفت: میزان بروز و مرگ و میر مالاریا در سالیان اخیر کاهش یافته است و البته همچنان اپیدمی‌های این بیماری رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه مالاریا در ایران مهم‌ترین بیماری انگلی به حساب می‌‌آید، یادآورشد: انتقال محلی مالاریا تنها در جنوب و جنوب شرق کشور گزارش می‌شود و سایر مناطق تحت کنترل هستند.

سلطانی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات درخصوص کنترل مالاریا در کشور، همجواری ایران با کشورهایی که شیوع بسیار بالایی از نظر مالاریا دارند.

وی خاطرنشان کرد: افغانستان و پاکستان دو کشور با شیوع بالا از نظر مالاریا هستند که سالانه تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری از این کشورها، وارد ایران شده و در واقع آلودگی را به کشورمان منتقل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha