رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به فراهم شدن امکان اندازه‌گیری و پایش روزانه تشعشعات فرابنفش نور خورشید در 10 استان کشور گفت: تا پایان امسال تمام استان‌های کشور تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

سلامت نیوز: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به فراهم شدن امکان اندازه‌گیری و پایش روزانه تشعشعات فرابنفش نور خورشید در 10 استان کشور گفت: تا پایان امسال تمام استان‌های کشور تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

دکتر کاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به بهره‌برداری از سامانه پایش پرتوی فرابنفش خورشیدی توسط رییس جمهور، گفت: این سامانه اکنون در 10 استان کشور در حال کار است. به این ترتیب داده‌ها به صورت مستمر ارسال شده و در سامانه اطلاعات بهداشت محیط در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گفته وی، سامانه پایش پرتوی فرابنفش نورخورشید در 10 استان از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، تهران، گلستان و شیراز نصب شده است.

وی در این باره ادامه داد: تابش پرتو فرابنفش در استان‌هایی که عمدتا در قسمت جنوبی کشور قرار دارند، مقداری بالاتر از سایر استان‌هاست؛ اما در مجموع این سامانه تا پایان امسال در سراسر کشور راه‌اندازی شده و تمام استان‌ها تحت پوشش آن قرار می‌گیرند.

ندافی گفت: به این ترتیب مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاعات بهداشت محیط، اطلاعات لازم درباره آنکه چه اقدام حفاظتی را در دستور کار خود قرار دهند را دریافت کنند. مردم می‌توانند روزانه به سایت مربوطه مراجعه کرده، استان خود را انتخاب و نتیجه اندازه‌گیری پرتو فرابنفش در روز مربوطه و همچنین پیش بینی حدودی برای روز بعد را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha