دبیر انجمن تالاسمی ایران از وزیر بهداشت، درخواست کرد تا برای حل مشکل مبتلایان به تالاسمی اقدام نماید و روند توزیع و قیمت‌گذاری داروهای تالاسمی را به وضعیت قبل بازگرداند.

سلامت نیوز: دبیر انجمن تالاسمی ایران از وزیر بهداشت، درخواست کرد تا برای حل مشکل مبتلایان به تالاسمی اقدام نماید و روند توزیع و قیمت‌گذاری داروهای تالاسمی را به وضعیت قبل بازگرداند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا مشهدی با اعلام این مطلب که سیاست‌های نامناسب دارویی و راهبردی نادرست در زمینه درمان تالاسمی در 5 سال گذشته باعث رنج فراوان مبتلایان به این بیماری شده است، اعلام کرد: در سال 93، درست در زمانی که مبتلایان به تالاسمی امیدوار بوده‌اند که در سایه طرح نظام سلامت مشکلات آنها تعدیل شود، سازمان غذا و دارو و سازمان‌های بیمه‌گر در اقدامی عجیب، ناباورانه سهم بیمار را از هزینه‌های خود افزایش داده‌اند.

وی گفت: به نظر نمی‌رسد که چنین اقداماتی با منش کارشناسان وزارت بهداشت مطابقت داشته باشد و معلوم نیست که چه کسانی از اینکه بیماران تالاسمی سهم بیشتری در درمان خود بپردازند، حمایت نموده‌اند.

مشهدی افزود: تالاسمی یک بیماری مزمن است که تمام عمر فرد را درگیر می‌نماید لذا تحمیل هزینه به بیمار و خانواده‌ها می‌تواند علاوه بر رنج بیماری، رنج فقر را هم به زندگی آنها اضافه نماید.

دبیر انجمن تالاسمی ایران در پایان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست که شخصا برای حل مشکل مبتلایان به تالاسمی اقدام نماید و روند توزیع و قیمت‌گذاری داروهای تالاسمی را به وضعیت قبل بازگرداند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha