شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 113696

افراد خیلی لاغر بهتر است برای افزایش وزن از غذاهای کم حجم و پرکالری مانند مغزها استفاده کنند همچنین مصرف شکلات، بستنی، آب میوه و مواد غذایی که کم فیبر هستند برای این اشخاص توصیه می شود.

سلامت نیوز: افراد خیلی لاغر بهتر است برای افزایش وزن از غذاهای کم حجم و پرکالری مانند مغزها استفاده کنند همچنین مصرف شکلات، بستنی، آب میوه و مواد غذایی که کم فیبر هستند برای این اشخاص توصیه می شود.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برای افزایش وزن کسانی که خیلی لاغر هستند ابتدا باید علل سیستمیک را برطرف کرد تا مشخص شود که دچار بیماری خاصی نیستند.

وی افزود: در قدم اول برای این افراد باید آزمایش تیروئید تجویز شود سپس باید آنها را از نظر عفونت‌هایی مانند عفونت‌های ادراری بررسی کرد همچنین این افراد را باید مورد بررسی کلی قرار داد تا مشخص شود به بیماری جسمی خاصی مبتلا نیستند به عنوان مثال باید اشخاص خیلی لاغر را از لحاظ انواع انگل‌ها مورد ارزیابی قرار داد.

فرهبخش تصریح کرد: در قدم بعد باید به مسئله روانی این اشخاص پرداخت زیرا افرادی که خیلی لاغر هستند معمولا حساس و خود خور می باشند که با راحتی با کوچکترین مسئله ذهنی به شدت درگیر می‌شوند و این فکر آشفته مانع از اشتهای آنها می‌گردد.

وی اظهار داشت: هورمونی در افراد لاغر به نام آدرنالین بیشتر از سایر افراد آزاد می‌شود که در افراد معمولی بیشتر در مواقع جنگ و گریز آزاد می‌گردد این هورمون باعث می‌شود متابولیسم این افراد افزایش یافته، روند سوخت و ساز آنها تند شده و در نهایت اشتهای آنها از دست برود.

فرهبخش بیان کرد: بهترین توصیه برای افراد خیلی لاغر حفظ آرامش است به دلیل اینکه این افراد دچار ذخایر پایین بدنی از لحاظ آهن، روی، ویتامین‌های محلول در چربی و چربی‌های مفیدی نظیر امگا3 هستند به آنها یکسری مکمل‌ها تجویز می‌شود تا ذخایر بدنی آنها افزایش یافته و در نتیجه اشتهای آنها بهبود یابد.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: برای افزایش وزن افراد خیلی لاغر توصیه می‌شود از غذاهایی با حجم کم و کالری بیشتر مانند مغزها استفاده شود همچنین از شکلات و مواد غذایی که طعم خوبی دارند، در این افراد سعی می شود روغن‌های غذایی افزایش داده شود و بهتر است افراد خیلی لاغر از مواد غذایی کم فیبر استفاده کنند و اگر به جای میوه از آب میوه بهره بگیرند برای آنها مناسب‌تر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha