دبیرکل خانه پرستار در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار اجرای قانون 7 سال بر زمین مانده تعرفه گذاری خدمات پرستاری شد و گفت: در هیچ کجای دنیا اختلاف پرداخت‌ها در نظام سلامت به 300 برابر نمی رسد.

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار اجرای قانون 7 سال بر زمین مانده تعرفه گذاری خدمات پرستاری شد و گفت: در هیچ کجای دنیا اختلاف پرداخت‌ها در نظام سلامت به 300 برابر نمی رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متن نامه سرگشاده دبیر کل خانه پرستار به رئیس جمهور به این شرح است:

"جناب آقای دکتر روحانی رئیس محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و احترام

با عنایت به دغدغه‌ها و برنامه‌های حضرتعالی در حوزه سلامت، مردم انتظار تغییرات در ارایه خدمات بهداشتی درمانی را از دولت تدبیر و امید داشتند و آنچه مسلم است بیشترین خدمات در حوزه سلامت توسط پرسنل پرستاری انجام می شود و پرستاران در صف اول پاسخگویی به مردم هستند و موقعی که خبر برنامه تحول نظام سلامت اعلام شد، جامعه پرستاری کشور خوشحال از اینکه با رفع موانع خدمتی شان و با مشارکت هرچه تمامتر در کاهش آلام مردم کمک نمایند.

اما برخلاف انتظار، در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت حدود 10 هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندکردن یارانه و بیت‌المال به وزارت بهداشت تخصیص داده شد، تا بتواند کیفیت خدمات بهداشتی درمانی را افزایش دهد که متاسفانه تفکر مطلق پزشک سالار حاکم بر وزارت بهداشت طبق معمول در جهت راستای تامین منافع گروهی خاص، این اعتبار بی سابقه را در قالب 7 بسته و با یک روکش مردمی تحت عنوان کاهش پرداختی بیماران؛ بطور مستقیم و غیرمستقیم به جیب گروهی قلیل سرازیر نمود و این در حالی است که بار اصلی این طرح بر دوش پرستاران افتاده و صدای خرد شدن استخوانهای پرستاری زیر فشارناشی از این طرح شنیده می شود و متاسفانه هیچ‌گونه زیرساخت وپیش بینی لازم در این حوزه صورت نگرفته و باید اذعان داشت که در حوزه پرستاری کیفیت خدمات نسبت به قبل به شدت افت و مردم و بیماران دچار خسارات بیش از پیش شده‌اند و در نتیجه کمبود پرستار باعث شده که مردم از حداقل مراقبت های پرستاری که حق بدیهی آنان است محروم شوند و با افزایش مراجعات ناشی از طرح و علی رغم تلاشهای همه جانبه پرستاران متاسفانه خدمات پرستاری در شان مردم که هیچ؛ بلکه بیماران از حداقل‌ خدمات پرستاری محروم و دچار آسیب و خسارات می‌شوند. جامعه پرستاری بر خود وظیفه دانسته، مرتبا مسایل، مشکلات و موانع خدمتی را از طرق مختلف به مسئولین ذی ربط منتقل و منعکس نموده تا شاید به درد مردم و دغدغه پرستاران توجه شود ولی دریغ از گوش شنوا؟

آقای رئیس جمهور

آنچه بدیهی است در هیچ کجای دنیا اختلاف در پرداختها در نظام سلامت به 300 برابر نمی رسد و با نگاهی سطحی بر طرح، غیر کارشناسی بودن آن را مشخص می نماید و متاسفانه در طرح مذکور اختلاف در پرداختها نسبت به قبل که همواره مورد اعتراض جامعه پرستاری بوده فاحش تر شده است!

لذا پیشنهاد می گردد؛ با اعزام گروهی کارشناس متخصص بی طرف و بطور نامحسوس از بیمارستانهای پایتخت بازدید نموده و ببینند چقدر هزینه بیماران کاهش یافته و چه خدماتی به سبد درمان بیماران اضافه شده؟ و آیا بیماران حتی در وقت اداری صبح توسط هیئت علمی ویزیت می شود؟ حال عصر و شب که جای خود دارد!

جناب آقای دکتر روحانی رئیس محترم جمهور!

به هر حال برای کاهش هزینه های جانی بیماران چشیدن طعم شیرین برنامه تحول نظام سلامت توسط بیماران و مردم، رفع موانع خدمتی پرستاران و کاهش اختلافات چند صد برابری در پرداخت های نظام سلامت، برقراری حداقلی عدالت و خنثی کردن تفکر تندرو و تمامیت خواه حاکم بر وزارت بهداشت و ایجاد اعتدال اولیه در نظام سلامت؛ جامعه پرستاری کشور خواستار "اجرای قانون 7 سال بر زمین مانده تعرفه گذاری خدمات پرستاری" است. لذا از دولت و شخص رئیس جمهور تقاضا داریم با تدبیر مدبرانه؛ با تنها خواسته قانونی جامعه پرستاری کشور به شرح فوق در هفتمین سالگرد تصویب قانون تعرفه گذاری موافقت فرموده تا از خسارتهای جبران ناپذیر ناشی از عدم اجرای آن از جمله ترک شغل‌ها، مهاجرت‌ها، خانه نشستن‌ها، تغییر شغل پرستاری متوقف و انگیزه‌های لازم برای خدمت به مردم عزیز توسط پرستاران شاغل در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت فراهم شود."

با تقدیم احترام

محمد شریفی مقدم

دبیر کل خانه پرستار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    از مسولین محترم خواهشمندیم که سعیشان برا ان باشد که حق این جامعه ی مظلوم یعنی پرستار بیش از این پایمال نشود.خداوند ناظر و شاهد بر اعمال ماست.امید است که حقی پایمال نشود و آخرتی تباه نگردد.
  • رضا ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    از مسولین محترم خواهشمندیم که سعیشان برا ان باشد که حق این جامعه ی مظلوم یعنی پرستار بیش از این پایمال نشود.خداوند ناظر و شاهد بر اعمال ماست.امید است که حقی پایمال نشود و آخرتی تباه نگردد.
  • فرامرز ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    0 0
    لطفا از وزیر محترم بپرسید که چطور همه موارد نظام تحول سلامت اجرا شد بجز افزایش 40% حقوق پرستاران وبا اینکه چند ساله حاکمیت بالینی در بیمارستانها اجرا میشه واکثر پزشکان اصول حاکمیت بالینی رو نمیدونن وبا چند شغله بودن پزشکان چه اقدامی میخواهند بکنند؟