رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در واكنش به انتقاداتی كه در پی طوفان اخیر پایتخت به سازمان و دستگاههای ذی ربط شد گفت: حوادثی كه در پی وقوع طوفان اخیر در تهران رخ به خوبی مدیریت شد و تمام سازمان و نهادها در كوتاه ترین زمان ممكن به وظایف خود عمل كردند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در واكنش به انتقاداتی كه در پی طوفان اخیر پایتخت به سازمان و دستگاههای ذی ربط شد گفت: حوادثی كه در پی وقوع طوفان اخیر در تهران رخ به خوبی مدیریت شد و تمام سازمان و نهادها در كوتاه ترین زمان ممكن به وظایف خود عمل كردند.


احمد صادقی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب بیان كرد: مدیریت بحران شامل چندین مرحله است و پیش بینی، پیشگری و مقابله از مهمترین این مراحل به حساب می‌آید اما متاسفانه وقوع طوفان اخیر تهران پیش بینی نشده بود و سازمان هواشنایی در این خصوص اطلاع رسانی درست نداشت در این مورد باید سازمان مذكور پاسخگو باشد و موضوع بررسی شود، چرا كه در تمام دنیا پیش بینی اتفاقات محلی به خوبی و به طور دقیق انجام شود كه شاید محقق نشدن این مهم در كشور ما مشكل عدم به روز رسانی دانش و تجیهزات در این زمینه باشد.

وی با بیان اینكه پس از وقوع طوفان اخیر تهران، مدیریت بحران به خوبی انجام شد گفت:من از عملكرد سازمانها و نهادهای ذی ربط دفاع می كنم چرا كه شهرداری تهران،سازمان آتش نشانی، اور‍ژانس، شركت آب و برق و گاز و... با تمام توان و امكانات به وظایف خود عمل كردند و پیگیری حوادث به وجود آمده در اثر طوفان سریعا مورد توجه قرار گرفت.

صادقی خاطرنشان كرد: به طور مثال براثر طوفان 2 هزار درخت در شهر قطع و شكسته شد اما طی حدود 3 تا 4 ساعت با مشاركت 7 هزار كارگر خدمات شهری نسبت به پاكساری معابر شهر اقدام شد.

وی افزوذ: همچنین در اثر وقوع طوفان، هزار و 128 مورد خاموشی و قطع برق صورت گرفت و 19 پست برق فشار قوی از مدار خارج شد كه با پیگیری های سریع شركت برق سریعا نسبت به حل مشكل اقدام شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: عملكرد اور‍ژانس و سازمان آتش نشانی نیز در این حادثه قابل دفاع است چنانچه شهروندان خود شاهد رسیدگی سریع نیروهای این دو مجموعه به مشكلات بودند.

وی با اشاره به علت فوت 5 شهروند تهرانی در حادثه اخیر گفت: پرت شدن از بلندی و مرگ براثر سقوط اجسام و شكسته شدن درخت علت مرگ چند تن از شهروندان بود كه این موضوع نیز ناشی از عدم آگاهی شهروندان در مورد پناه گیری مناسب بوده است.

صادقی گفت: روز گذشته كه طوفان دیگری در شهر رخ داد با توجه به حساسیت شهروندان به مخاطرات طوفان دیگر شاهد كشته شدن شهروندی نبودیم و تنها یك مورد آسیب دیدگی جزئی گزارش شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینكه زلزله تنها مخاطره پایتخت نیست گفت: برای تهران مخاطرات زیادی وجود دارد كه برای طی سالهای اخیر سازمان مدیریت بحران برای مقابله با این مخاطرات برنامه ریزی كرده و اقداماتی زیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینكه آب گرفتگی، سیل، نشست زمین و... از دیگر مخاطرات پیش روی تهران است گفت: مساله اصلی در موضوع مدیریت بحران حساسیت و مشاركت شهروندان است اما متاسفانه شهروندان تهرانی نمی دانند كه تهران شهری پر مخاطره است و نسبت به مخاطرات شهر حساسیتی ندارند به همین دلیل آموزشهایی كه در زمینه مدیریت بحران به شهروندان شده نیز تاثیر گذار نبوده است.

صادقی با تاكید براینكه تاكنون مخاطرات تهران دغدغه ای برای مردم و مسئولین نبوده است گفت: هریك از شهروندان اگر برف پاكن خودرویشان خراب باشد در یك روز بارانی از خودرویشان استفاده نمی كنند چون می دانند به طور حتم تصادف خواهند كرد اما متاسفانه مخاطرات شهر برای مردم ملموس نیست و پیش از هر چیز باید شهروندان بدانند چه خطراتی آنها و خانواده هایشان را تهدید می كند كه برای تحقق این مهم نیازمند همكاری رسانه ها هستیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha