رئیس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: هفته جوان با شعار ترویج فرهنگ سلامت در جوانان برای اولین بار در کشور و با همکاری سازمان‌های مرتبط با حوزه سلامت برگزار می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس اداره سلامت جوانان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: هفته جوان با شعار ترویج فرهنگ سلامت در جوانان برای اولین بار در کشور و با همکاری سازمان‌های مرتبط با حوزه سلامت برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر گلایل اردلان ضمن اعلام این خبر گفت: هفته جوان مصادف با تولد حضرت علی اکبر (ع) و با هدف ارتقاء فرهنگ سلامت جوانان جامعه از امروز (17 خرداد) آغاز می‌شود.

دکتر اردلان در ادامه افزود: در هفته سلامت مقرر شد هر یک از ادارات مرتبط با حوزه سلامت وزارت بهداشت مانند مرکز مدیریت بیماری‌ها، اداره ایدز، مرکز سلامت محیط و کار، اداره سلامت روان مشاوره‌های رایگان از قبیل پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز، مهارت‌های ارتباطی، پیشگیری از مصرف سیگار و اعتیاد و پیشگیری از رفتارهای پرخطر را در اختیار جوانان قرار دهند.

دکتر اردلان تهیه پملفت، بروشور و پوستر را از اقدامات دیگر وزارت بهداشت ذکر کرد و گفت: همچنین با هماهنگی با سازمان صدا و سیما نیز مصاحبه با افراد فعال در حوزه سلامت صورت گرفته و از این طریق اطلاعات جامعی در اختیار جوانان و مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت برگزاری سمینارها، توزیع بروشور و پوسترهای مرتبط با هفته جوان از طریق شهرداری، برگزاری کارگاه‌های خودمراقبتی از طریق رؤسای کانون‌های 22 گانه جوانان شهرداری‌ها و کلیپ‌های آموزشی کوتاه در زمینه استفاده از مواد اعتیادآور از طریق کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در این هفته برشمرد.

وی همچنین به برگزاری نشست‌های اطلاع‌رسانی با حضور جوانان اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها و نشست‌ها با تأکید بر پیشگیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز و از طریق سازمان صدا و سیما، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، ارتش و دیگر ادارات مرتبط با حوزه سلامت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: هموطنان می توانند کلیپ و تیزر مربوط به هفته سلامت را در سایت اصلی وزارت بهداشت به آدرس: behdasht .gov.ir مشاهده نمایند.

گفتنی است، هفته جوان از روز شنبه 17 خرداد ماه سال جاری آغاز و تا روز جمعه 23 خرداد ماه در کشور برگزار می‌شود.

عناوین روزهای هفته جوان به شرح زیر است:

شنبه 17/3/93 جوان، ورزش و سلامت روانی و اجتماعی

یکشنبه 18/3/93 جوان، ازدواج، خانواده و پیشگیری از رفتارهای پرخطر مرتبط با ایدز

دوشنبه 19/3/93 جوان، تفکر خلاق، سرمایه اجتماعی و مدیریت جهادی

سه‌شنبه 20/3/93 جوان، نشاط، امید و آینده‌نگری

چهارشنبه 21/3/93 جوان، فرهنگ و هویت ملی

پنجشنبه 22/3/93 جوان، فرهنگ و هویت ملی

جمعه 23/3/93 جوان، ولایت و انتظار"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha