معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: میزان مراجعه بیماران به مراکز دولتی بیش از 15درصد افزایش یافته است.

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: میزان مراجعه بیماران به مراکز دولتی بیش از 15درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز، علی میردهقان اظهار داشت: شروع برنامه تحول نظام سلامت فرصتی است مغتنم تا در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات و افزایش رضایتمندی مردم به توان گام‌های بلندی برداشت.

وی ادامه داد: برنامه تحول نظام سلامت در 7 بسته خدمتی با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و نیز استفاده از ظرفیت‌های تخصصی بالقوه در هر دانشگاه با جدیت از سوی مسئولان در حال پیگیری و اجرا است.

میردهقان افزود: بر اساس بررسی و ارزیابی صورت گرفته از زمان شروع طرح (15 اردیبهشت ) تاکنون میزان مراجعه بیماران به مراکز دولتی به میزان 15 تا 20 درصد افزایش داشته و میزان رضایتمندی مراجعین نیز به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: فعال کردن ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت دانشگاه، بسیج عمومی منابع انسانی، تجهیزاتی و مالی و ... به صورت شبانه روزی جهت تحقق برنامه‌های ابلاغی، تدوین برنامه عملیاتی در حوزه معاونت درمان از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی دبیرخانه ستاد اجرایی دانشگاه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فعال کردن کمیته‌های پنج‌گانه سیاستگذاری و برنامه‌ریزی، نظارت و بازرسی، دارو و تجهیزات پزشکی، بیمه و منابع و مدیریت اطلاعات و اطلاع‌رسانی تصریح کرد: بازدید و پایش از بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه از اولین روز اجرای طرح نظام سلامت آغاز شده و از هر بیمارستان در دو نوبت بازدید انجام شده است.

میردهقان بیان کرد: تکیه بر سه اصل مهم ایمنی بیمار، برتری کیفی و اقتصاد درمان در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های حوزه درمان و نهادینه کردن مدیریت مشارکتی در مجموعه و نیز جلب مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله برنامه‌های آتی معاونت درمان است.

وی در پایان تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت تشکیل کمیته فنی در حوزه درمان و تشکیل شورای سلامت استان که یک نیاز و ضرورت است از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این معاونت می‌باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha