معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این آمادگی را داریم که در نقاط هم‌مرز در راستای واکسینه کردن اتباع پاکستانی با این کشور همکاری کنیم.

سلامت نیوز:معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این آمادگی را داریم که در نقاط هم‌مرز در راستای واکسینه کردن اتباع پاکستانی با این کشور همکاری کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی‌اصغر جمشیدنژاد ظهر امروز در دیدار با سرکنسول پاکستان با اشاره به مرز طولانی بین 2 کشور و مسائل فرهنگی و دینی مشترک، افزایش همکاری‌ها را باعث بهبود شرایط فرهنگی، اقتصادی و تجاری بین 2 کشور و مردم 2 سوی مرز دانست و بر توسعه این روابط تاکید کرد.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی 2 کشور افزود: ایران ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد دانشگاه در کشور همسایه پاکستان دارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه روابط اقتصادی 2 کشور تصریح کرد: روابط اقتصادی ایران و پاکستان از گذشته وجود دارد و ایران نیز مزیت‌های خوبی برای توسعه این روابط دارد که از جمله آن می‌توان در زمینه برق و انرژی اشاره کرد و این ظرفیت در کشور ما وجود دارد که این مبادلات را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرکهای صنعتی مشترک در توسعه روابط تجاری بین 2 کشور مهم است، مبادلات مرزی بین 2 کشور را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: این مبادلات در تامین معیشت مردم 2 سوی مرز بسیار تاثیرگذار است و توسعه آن در راستای ارتقا و بهبود معیشت مردم نقش موثری دارد.

جمشیدنژاد توسعه امکانات در محل بازارچهها، استقرار گمرک و امکاناتی مانند بانک و ساماندهی زمان را از مواردی دانست که در راستای توسعه روابط تجاری 2 کشور باید به آن توجه شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تامین گاز کشور پاکستان را در بخش ایالتی یکی دیگر از ظرفیتهای ایران عنوان کرد که با همکاری کشور پاکستان این مورد عملی شود.

وی انتقال گاز به منطقه چابهار و تبدیل این منطقه به قطب پتروشیمی را یک اولویت بسیار مهم دانست و گفت: یکی از دستاوردهای سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان ایجاد پتروشیمی و صنایع زیرمجموعه آن در منطقه چابهار است که ایجاد صنایع مشترک پتروشیمی می‌تواند جزو فعالیت‌های مشترک 2 کشور قرار گیرد.

جمشیدنژاد به موضوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و افزود: برای کنترل این بیماریها ایجاد قرنطینههای دامی در مرز و کنترل این بیماریها باید مورد توجه جدی قرار گیرد و با کنترل مرز سلامت بهداشتی و درمانی حاصل شود.

وی از شیوع بیماری التور و مالاریا با توجه به گرم شدن هوا ابراز نگرانی کرد و همکاری 2 کشور برای جلوگیری از شیوع این را بیماریها خواستار شد.

جمشیدنژاد عنوان کرد: طی 2 برنامه بلند مدت در کشور موفق به ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال شدهایم اما در استان سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با پاکستان و افغانستان 2 بار در سال کودکان زیر پنج سال بر علیه این بیماری واکسینه میشوند که کار بسیار سنگینی است و این آمادگی را هم داریم که در نقاط هم‌مرز در راستای واکسینه کردن اتباع پاکستانی با این کشور همکاری کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha