رییس کمیسیون سلامت، محیط زیبست و خدمات شهری گفت:بیشتر مصدومان حادثه بزرگراه آزادگان به بهبود حال عمومی دست یافتند و یکی ، دو مصدوم در حال سپری کردن دوران نقاهت بعد از عمل های جراحی هستند.

سلامت نیوز: رییس کمیسیون سلامت، محیط زیبست و خدمات شهری گفت:بیشتر مصدومان حادثه بزرگراه آزادگان به بهبود حال عمومی دست یافتند و یکی ، دو مصدوم در حال سپری کردن دوران نقاهت بعد از عمل های جراحی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ در جلسه بررسی حادثه بزرگراه آزادگان و وضعیت مصدومان که با حضور رحمت الله حافظی و اقبال شاکری به همراه دکتر غفاری نماینده اورژانس شهرداری برگزار می شد آخرین وضعیت مصدومان تشریح شد.

بر این اساس اعلام شد که بیشتر مصدومان این حادثه به بهبود حال عمومی دست یافتند و یکی ، دو مصدوم از جمله خانم هاشم پور در حال سپری کردن دوران نقاهت بعد از عمل های جراحی است که حال وی نیز رو به بهبود است.

رحمت الله حافظی در پایان این جلسه گفت: امروزه نبود مدیریت یکپارچه یکی از مشکلات ما در حوزه مدیریت است همچنانکه شورای چهارم دستیابی به مدیریت یکپارچه شهری را به عنوان یک دستوارد مد نظر قرار داده است اما باید در نظر داشت این عدم یکپارچگی در نهاد های مرتبط با حوزه سلامت شهرداری نیز وجود  دارد.

وی ادامه داد: امروز شما می بینید که مدیریت بحران شهر تهران در یک شاکله وظایفی را به عهده دارد ،شهر سالم و اداره کل سلامت هر کدام به شکلی مجزا در این زمینه فعالیت می کنند بنابراین مدیریت جزیره ای بر حوزه سلامت شهرداری حاکم است. از اینرو می طلبد این نهادها در مراودات خود بازنگری داشته باشند تا در مواقع بحران دچار سرگشتگی و دخالت در وظایف یکدیگر نشوند.

رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری همچنین افزود: با توجه به حوادث اخیر نظیر حادثه بزرگراه آزادگان و نیز طوفان تهران ایجاد این یکپارچگی بیش از پیش ضروری است.

وی با تشکر از اقدامات شرکت شهر سالم در حادثه بزرگراه آزادگان تصریح کرد: البته اقدامات شرکت شهر سالم در این حادثه جای تقدیر دارد و با اینکه این شرکت مسئولیتی در این حیطه ندشتت اما با انتقال بیماران به بیمارستان های تخصصی موجبات بهبود آنان را فراهم آورد.

وی خاطر نشان کرد : به رغم این اقدامات همچنان نبود وحدت رویه در دستگاه های متولی سلامت در شهرداری یک ضعف است.

حافظی در پایان پیشنهاد کرد: ایجاد یک شرکت ، معاونت یا هولدینگ متناظر با کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری در شهرداری تهران که پیگیر موضوعات سلامت، محیط زیست و خدمات شهری باشد می تواند در به وجود آمدن این وحدت رویه سودمند باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha