یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 113715

متخصصان آمریکایی معتقدند نوزادانی که در سال نخست تولدشان در معرض مواد آلرژی‌زا و باکتری‌های خانگی قرار می‌گیرند کمتر به آلرژی مبتلا می‌شوند.

چگونه از آلرژی در کودکان پیشگیری کنیم؟

سلامت نیوز: متخصصان آمریکایی معتقدند نوزادانی که در سال نخست تولدشان در معرض مواد آلرژی‌زا و باکتری‌های خانگی قرار می‌گیرند کمتر به آلرژی مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در مطالعات گذشته نشان داده شد کودکانی که در مزارع کشاورزی بزرگ می‌شوند کمتر در معرض آسم و آلرژی هستند. در این بررسی متخصصان دانشگاه جانز هاپکینز و موسسات دیگر بهداشتی دریافتند که قرار گرفتن زودهنگام نوزادان در معرض باکتری‌ها و انواع خاصی از مواد آلرژی‌زا می‌تواند با ایجاد واکنش‌های ایمنی در بدن کودکان، تاثیر حفاظت‌کننده‌ داشته باشد و از ابتلای آنان به آلرژی، آسم و مشکلات تنفسی جلوگیری کند.

در این بررسی 467 نوزاد مورد مطالعه قرار گرفته و محل زندگی آنان به منظور اندازه گیری سطح و انواع مواد آلرژی‌زای موجود آن مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین ابتلای آنان به آلرژی‌ها و بروز مشکل خس‌خس کردن سینه در این کودکان با آزمایش خون دوره‌ای بررسی شد. این تیم تخصصی مشاهده کردند نوزادانی که تا یک سالگی در خانه‌هایی با برخی مواد آلرژی‌زا زندگی کرده‌اند در مقایسه با کودکان دیگر در سن سه سالگی کمتر با مشکل خس‌خس سینه که از علائم آلرژی است، روبرو می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، همچنین نوزادان رشدیافته در خانه‌هایی با انواع بیشتری از باکتری‌ها کمتر احتمال دارد به آلرژی‌های محیطی و مشکل خس‌خس سینه در سن سه سالگی مبتلا شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha