معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو به برخی انتقادات درباره روند توزیع دارو و عملکرد این سازمان پاسخ داد.

سلامت نیوز:معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو به برخی انتقادات درباره روند توزیع دارو و عملکرد این سازمان پاسخ داد.

دکتر اکبر عبداللهی اصل در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به برخی ابراز نگرانی‌ها درباره کیفیت داروهای تولید داخل، گفت: زمانی که سازمان غذا و دارو به یک محصول اجازه ورود به بازار می‌دهد به منزله آن است که کارشناسان، کمیته‌ها و گروه‌های مختلف آزمایش‌های متعددی را در مورد کیفیت آن انجام داده‌اند.

وی افزود: با وجود داروهای با کیفیت تولید داخل، وقتی پزشکی اصرار به استفاده از یک برند خاص داروهای وارداتی دارد، باید توجه داشته باشد که عملا هزینه قابل توجهی را به بیمار مستاصل و آزرده از رنج بیماری تحمیل می‌کند.

عبدالهی اصل در عین حال گفت: در صورتی که هر یک از اعضای گروه پزشکی شامل پزشک، داروساز یا پرستاران درباره کیفیت داروی ایرانی اعتراض داشته باشند، می‌توانند گزارش کاملی از عدم اثربخشی آن‌ را جهت بررسی به سازمان غذا و دارو اعلام کنند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو در ادامه با انتقاد از برخی گروه‌های تاثیر‌گذار در سیاست‌های دارویی کشور از جمله برخی انجمن‌ها، شرکت‌های دارویی یا معدودی از پزشکان، گفت: متاسفانه بعضا رفتارهای غیرحرفه‌ای در تشویش اذهان بیماران علیه یک یا گروهی از داروهای خاص صورت می‌گیرد که نتیجه‌ای جز تحمیل هزینه‌های مالی و روانی قابل توجه برای بیماران و نظام سلامت نخواهد داشت.

وی همچنین اظهار داشت: سازمان غذا و دارو از یک سو متهم به حمایت افراطی از تولید داخل است و از سوی دیگر از نظر کمیسیون بهداشت مجلس و سایر نهادهای نظارتی متهم به ازدیاد حجم واردات است؛ در چنین شرایطی به نظر می‌رسد عملکرد سازمان در حد اعتدال بوده و این سازمان توانسته در عین حمایت از صنایع داخلی، به موقع و به صورتی مقرون به صرفه داروها را تامین کرده و سلامت بیماران را در اولویت خود قرار دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha