معاون وزیر بهداشت از افزایش کارانه پرسنل طرح تحول نظام سلامت براساس عملکرد خبر داد و گفت: افزایشی که اعمال می‌شود برای همه گروه‌ها غیر از پزشکان و با توجه به افزایش حجم کار آنها با اجرای طرح تحول سلامت است که با مساعدت دولت عملیاتی می‌شود.

افزایش کارانه پرسنل طرح تحول نظام سلامت براساس عملکرد

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت از افزایش کارانه پرسنل طرح تحول نظام سلامت براساس عملکرد خبر داد و گفت: افزایشی که اعمال می‌شود برای همه گروه‌ها غیر از پزشکان و با توجه به افزایش حجم کار آنها با اجرای طرح تحول سلامت است که با مساعدت دولت عملیاتی می‌شود.

دکتر ایرج حریرچی در خصوص نحوه اجرای طرح تحول در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان مرکزی از استان‌هایی است که تأخیر زیادی در پرداخت کارانه دارد، افزود: تا چند روز آینده پرداخت پرسنل غیر پزشک به روز می‌شود.

وی با اشاره به تأخیرات در پرداخت‌ها نیز افزود: مقرر شد از طریق دولت نیز این تأخیرات به سرعت پرداخت شود تا موجبات رضایتمندی بیش از پیش مجموعه فراهم شود.

معاون وزیر بهداشت در ادامه در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: با اجرای این طرح در حال حاضر بسته‌های خدماتی همچون کاهش هزینه خدمات بستری برای مردم در بیمارستان‌های دولتی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح که هم‌اکنون در تمام 575 بیمارستان دولتی کشور اجرایی شده، بیماران شهری در صورت مراجعه به مراکز درمان و یا بستری شدن فقط 10درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و بیماران عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر فقط پنج درصد هزینه‌های بستری را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر در یک بیمارستان این طرح هنوز اجرایی نشده باشد، مردم می‌توانند مراتب شکایت خود را به وزارت بهداشت اعلام کنند، اظهار داشت: در این بیمارستان‌ها تمام خدمات بیماران بستری از جمله دارو، آ‌زمایشگاه و سایر ملزومات در داخل بیمارستان تهیه می‌شود و اگر در موارد معدودی به خاطر نبود امکانات بیمار به بیرون ارجاع داده شود، هزینه بیماران با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه این خدمات فقط بخشی از نظام تحول خدمات سلامت در کشور است، تصریح کرد: در اجرای این طرح دو بسته خدمتی دیگر شامل تحول در شبکه بهداشتی کشور اجرا می‌شود به طوری که در 7900 روستا و شهر زیر 20 هزار نفر کشور که جزو مناطق محروم هستند و پزشک ندارند پزشک عمومی مستقر می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در ادامه هدف از سفر به ساوه را بازدید از بیمارستان شهید چمران و برطرف کردن مشکلات آن عنوان کرد و گفت: در این بیمارستان طرح تحول سلامت و کاهش پرداخت مردم به 10 درصد به خوبی اجرا شده و این بیمارستان با مدیریت موفق ضریب اشغال خوبی نیز دارد.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب مجموعه‌های بهداشتی و درمانی استان مرکزی در اجرای دقیق این طرح اضافه کرد: این استان عملکرد خوبی را در خصوص اجرای بسته‌های طرح تحول سلامت داشته است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز با اشاره به مشکلات بهداشت و درمان ساوه، مهمترین مشکل ساوه را عدم پرداخت 15 ماهه کارانه پرسنل بیمارستان عنوان کرد و گفت : مهمترین دلیل دعوت از معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برطرف کردن این مشکل است.

شهلا میرگلوبیات مشکل پرداخت حقوق جاری را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: مقرر شد از طریق معاونت نظارت راهبردی این پرداخت انجام شود.

بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید مدرس، اورژانس خیرساز و بخش زنان خیرساز در حال ساخت از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر بهداشت به ساوه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha