رئیس سازمان مدیریت بحران كشور گفت:‌ متولی ساخت و سازها در ابتدا مردم هستند. آیا وقت آن نرسیده است كه به جای 120 متر بنا 100 متر ساخته شود، اما ارامش داشته باشیم.

سلامت نیوز: رئیس سازمان مدیریت بحران كشور گفت:‌ متولی ساخت و سازها در ابتدا مردم هستند. آیا وقت آن نرسیده است كه به جای 120 متر بنا 100 متر ساخته شود، اما ارامش داشته باشیم.

اسماعیل نجار در گفت و گو با ایلنا، در پاسخ به این پرسش كه با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم مدیریت بحران كشور در برابر زلزله كلانشهرها چه میزان آمادگی دارد، اظهار كرد:‌ به نظر می‌رسد 60 درصد از ساختمان‌های تهران و كلانشهرهای بزرگ پس از انقلاب اسلامی نوسازی شده‌اند. در بافت‌های فرسوده نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در پاسخ به اینكه چرا با وجود نوسازی، ساختمان‌های جدید در برابر زلزله‌های اخیر مقاومتی نداشتند، گفت: تا چه زمانی باید ما بسازیم و نگران باشیم؟ سازمان مدیریت بحران مسئولیتی این را ندارد كه اگر زلزله‌ای رخ داد، برود و مردم را زیر آوار در بیاورد و عده‌ای را به قبرستان و عده‌ای را به بیمارستان منتقل كند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با تاكید بر اینكه بحث اساسی و درست در مدیریت، ساخت و ساز درست است كه متولی آن همه سازمان‌های ذی ربط هستند، تاكید كرد:‌ در این میان موضوع اصلی مردم اند.

وی در پاسخ به تکرار این سئوال که  آمادگی برای مقابله با حوادثی از قبیل زلزله در كلانشهرها چه میزان است؟ بار دیگر گفت:‌ من در بحث مدیریت حرف میزنم، مدیریت در آوردن مردم از زیر آوار نیست. مدیریت این است كه آگاهی شما به عنوان شهروندان آنقدر بالا برود كه در ساخت و ساز دقت كنید.

نجار با بیان اینكه رویكرد من در این مسئولیت بالا بردن آگاهی شهروندان است، تصریح كرد:‌ بحث این است كه متولی ساخت و سازها در ابتدا مردم هستند. آیا وقت آن نرسیده است كه به جای 120 متر ساخت و ساز 100 متر ساخته شود، اما ارامش داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینكه در صورت وقوع بحران در گام نخست مدیریت بحران چه میزان آمادگی دارد، گفت:‌ در بحث مقدماتی ما بسیار پایین هستیم و در سطح بندی حادثه نیز باید بگویم اگر در كلان شهرها زلزله‌ یا حادثه‌ای رخ دهد امكانات ما بسیار كم است و كاملا آسیب‌پذیر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha