یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران از کار معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود.

سلامت نیوز: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران از کار معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محسن پورسید آقایی، عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد (در روز پنجشنبه) اعلام کرد.

وی همچنین گفت: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران از کار معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: سه تن از مدیران از جمله معاون اداره کل راه آهن شمالشرق، رئیس اداره سیر و حرکت و رئیس اداره ایمنی این ناحیه برکنار شدند و تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده جزای دیگر رؤسای ادارات مرتبط بود.

پورسید آقایی همچنین در این رابطه ادامه داد: مدیرکل راه آهن شمالشرق شخصا به صورت داوطلبانه و به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که با این استعفا نیز موافقت شد.

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تمام ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اولویت این طرح مسیر تهران- مشهد است که تا شهریور ماه انجام می گیرد، افزود: بقیه ایستگاه ها نیز تا پایان سال مجهز به این سیستم خواهد شد که با تجهیز ایستگاه ها به این سیستم، لوکوموتیو به محض ورود به ایستگاه و دیدن چراغ قرمز به طور خودکار می ایستد.

سانحه قطار تهران- مشهد، در ایستگاه امروان دامغان یک نفر کشته و 31 نفر مجروح در بر داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha