پزشکان هشدار دادند تماس با آلودگی‌های زیست‌محیطی منجر به تغییراتی در مغز می‌شود و این تغییرات، خطر ابتلا به اوتیسم یا شیزوفرنی را تشدید می‌کنند.

سلامت نیوز: پزشکان هشدار دادند تماس با آلودگی‌های زیست‌محیطی منجر به تغییراتی در مغز می‌شود و این تغییرات، خطر ابتلا به اوتیسم یا شیزوفرنی را تشدید می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش از این نیز در یک بررسی دیگر مشخص شده بود که کودکان ساکن شهرهایی با میزان بالای آلودگی بیش از سایر همسالان خود به اختلال‌های عصبی و روانی مبتلا می‌شوند. اکنون متخصصان دانشگاه روچستر در بررسی جدید خود به مکانیزم‌های زیستی دست یافتند که ممکن است توضیح دهد چگونه آلودگی می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به اوتیسم و شیزوفرنی کند.

«دبورا کوری اسلچتا»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: تاکنون بیشتر تمرکز تحقیقات آلودگی هوا بر سیستم قلب و ریه‌ها بوده اما بدیهی است تغییراتی که در این اعضای حیاتی بدن اتفاق می‌افتند در مغز نیز بروز می‌کنند و این تغییرات غیرعادی احتمال ابتلا به بیماری‌هایی همچون اوتیسم را بالا می‌برد.

در این بررسی آزمایشگاهی متخصصان یک گروه از موش‌ها را برای مدت چهار ساعت در دو دوره چهار روزه در معرض آلودگی هوا قرار دادند که تغییراتی در رفتار آنها دیده شد. این تغییرات در موش‌های گروه دیگر که در معرض آلودگی نبودند، بروز نکرد.

به گزارش فاکس نیوز، به گفته «کوری اسلچتا»، این تغییرات رفتاری در میزان یادگیری، سطح فعالیت بدنی و نارسایی در حافظه این حیوانات مشاهده شد که می‌تواند در طولانی‌مدت هم ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha