رییس سازمان تامین اجتماعی گفت : تعداد بیمه‌پردازان این سازمان در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با فروردین سال گذشته یک میلیون نفر افزایش داشته است.

"حسینعلی ضیایی "  در جمع خبرنگاران گفت : با ادامه این روند و انجام برنامه ها تا پایان برنامه چهارم توسعه، شمار بیمه‌ پردازان این سازمان به 10 میلیون نفر می‌رسد.
وی گفت : ما به التفاوت افزایش 5/17 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان، تا پنجم شهریور ماه پرداخت می‌شود.
ضیایی اظهار داشت با این افزایش؛ حداقل حقوق دریافتی مستمری بگیران 235 هزار تومان خواهد بود که با احتساب حق عائله‌مندی و سایر پرداختهای جانبی این رقم را به حدود 300 هزار تومان در ماه می رسد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخصوص آیین نامه بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت هم گفت : متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد با ارائه گواهی از سازمان و پرداخت حق بیمه و حقوق سنوات ارفاقی از سوی سازمان مربوطه می‌توانند، مشمول این امر شوند.
ضیایی همچنین از ایجاد تسهیلات لازم برای بازنشستگی جانبازان و آزادگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی با داشتن 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه و اعطای حداکثر ده سال سنوات ارفاقی با استفاده از خرید حقوق بدون لحاظ میانگین مزد سخن گفت.
به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر ، 53 کارگزاری سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور فعالیت می کنند که قرار است تعداد آنها تا پایان سال به 500 کارگزاری برسد.
رییس سازمان تامین اجتماعی از بیمه رانندگان با کمک دولت از طریق پرداخت یک سوم حق بیمه و خادمین مساجد خبرداد.
ضیایی گفت : دو هزار نفر در سال جاری برای فعالیت در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی استخدام خواهند شد.
وی با اشاره به موضوع اجرایی نشدن مصوبه قانونی بیمه کارگران روزمزد ساختمانی گفت: عده‌ای اجرای این قانون را باعث افزایش قیمت مسکن می‌ دانستند ؛
وی ضمن انتقاد از کسانی که مانع تصویب این قانون شدند گفت : اصلاحیه این قانون در حال حاضر تنظیم شده است و سازمان تامین اجتماعی و دولت مصمم است، با عنایت مجلس هشتم آن را اجرایی کند.
وی گفت : براساس تسهیلات فراهم شده تا دو ماه آینده، دیگر نیازی به حضور نماینده کارفرمایان در شعب تامین اجتماعی برای ارائه لیست و پرداخت سهم بیمه کارفرمایی نخواهد بود و آن‌ها بدون مراجعه به شعب می‌توانند، این اقدامات را به صورت اینترنتی انجام دهند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با سایر تسهیلات و قوانین مصوب این سازمان برای بیمه‌ پردازان، عنوان کرد: یکی از این تسهیلات، تصویب قانون پرداخت مستمری به فرزندان زنان متوفی است که براساس آن، فرزند علاوه بر دریافت مستمری پدر از مستمری مادر نیز برخوردار می‌شود. قانون دیگر مربوط به بخشودگی جرائم کارفرمایان است که به زودی ابلاغ و اجرا خواهد شد.
وی به ارائه کارت هوشمند به منظور خدمات بهتر به بیمه شدگان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر پایلوت این طرح در استان مرکزی انجام شده و قرار است تا پایان امسال تمامی بیمه شدگان از این کارت بهره مند شوند.
ضیایی تصریح کرد : بیمه شدگان با در دست داشتن این کارت می توانند بدون مراجعه حضوری و فقط با واریز وجه نسبت به شارژ کارت خود اقدام کند.
وی در پاسخ به سوالی پیرامون ادغام سازمان تامین اجتماعی با وزارت کار و اموراجتماعی، گفت : افرادی هستند که در جهت مطامع خود قصد دارند این سازمان را در اختیار بگیرند و در سالهای اخیر تلاشهایی در این زمینه داشته اند ولی موفق نخواهند شد.
ضیایی درباره ارائه وام مسکن به بازنشستگان فاقد مسکن گفت: وام مسکن در بودجه سازمان دیده شده است؛ اما منتظر ارائه مجوز بانک مرکزی به بانک رفاه برای تعیین میزان وام هستیم.
وی درباره بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: سال گذشته دولت بیشترین رقم را در قالب دیون خود به سازمان پرداخت کرد که رقمی معادل یک هزار و 250 میلیارد تومان بود و در حال حاضر بدهی دولت به پنج هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.
وی گفت : این بدهی از محل پرداخت سه درصد سهم حق بیمه و همچنین معافیت حدود 35 صنف از سهم کارفرمایی که باید دولت بپردازد، ایجاد شده نه اینکه پولی را دولت از سازمان تامین اجتماعی قرض گرفته باشد.
ضیایی سازمان تامین اجتماعی را سازمانی پویا ذکر و تصریح کرد: 43 درصد سهم بازار سیمان و 40 درصد سهم بازار داروی کشور در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است ؛ پس کلمه ورشکستگی برای تامین اجتماعی مناسب نیست.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد واگذاری57 درصد سهام بانک رفاه به بخش خصوصی، ضمن ابراز بی اطلاعی از این امر گفت: هر کسی که این را گفته حرف بی‌ربطی زده است، این بانک برای تامین اجتماعی و کارگران بوده و برای آنان باقی خواهد ماند.
ضیایی افزود: با اجازه قانونی سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه را به 93 درصد افزایش یافت.
وی در خصوص شرط سنی بیمه مشاغل آزاد هم گفت : برای زنان و مردان سقف سنی 55 سال وجود دارد ولی درصورت داشتن پنج سال سابقه کار این شرط سنی به 60 سال افزایش می‌یابد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود : به زودی تمامی بازنشستگانی که برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کرده‌ بودند سهام خود را به علاوه سود آن دریافت می‌کنند و برای بازنشستگانی که هنوز ثبت نام نکرده اند؛ ثبت نام همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha