در بیست و پنجمین سالگرد مراسم ارتحال امام(ره) ۴ هزار نفر از زائران مرقد مطهر در بیمارستان صحرایی کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت رایگان ویزیت شدند.

سلامت نیوز: در بیست و پنجمین سالگرد مراسم ارتحال امام(ره) ۴ هزار نفر از زائران مرقد مطهر در بیمارستان صحرایی کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران به صورت رایگان ویزیت شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، در بیست و پنجمین سالگرد مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران 3733 تن از زائران مرقد مطهر در بیمارستان صحرایی کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران بصورت رایگان ویزیت شدند.

پایدار سرپرست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور در بیمارستان صحرایی کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه روزی کادر درمانی و بهداشتی و سایر نیروهای مستقر در بیمارستان صحرایی حضرت قائم (ع)دانشگاه علوم پزشکی ایران، تعداد 3733 نقر از زائران مرقد مطهر مورد معاینه پزشکی قرار گرفتند و با توجه به تعداد کثیر مراجعه کنندگان، از نظر دارو و تجهیزات هیچ کمبودی وجود نداشت و همه داروهای مورد نیاز در دسترس بود.

وی افزود: 442 تن از زائران مراجعه کننده به بیمارستان نیاز به تزریق و پانسمان داشتند که خدمات لازم به آنها ارائه شد و 43 نفر بصورت موقت در بیمارستان صحرایی بستری شدند , 18 نفر به بیمارستانهای معین اعزام شدند و12 نفر جراحی سرپایی موفق داشتیم.

پایدار ادامه داد: در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)، اولین هدف ما در کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ارائه خدمت به زائران حرم مطهر بود و هدف دوم در واقع اجرای یک نوع مانور بحران بود. از آنجایی که کشورما در اکثر مواقع با بحرانهایی نظیر زلزله ، سیل و... روبه روست ما باید همواره آمادگی لازم را با این بحرانها داشته باشیم . خوشبختانه بیمارستان صحرایی و کارکنان تلاشگر مستقر در آن در این سه روز عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان صحرایی حضرت قائم (ع) در سال 89 توسط دانشگاه خریداری و نامگذاری شد. این بیمارستان قابلیت خوبی در عملیات بحران دارد و در عرض کمتر از 6 ساعت نصب و چیدمان تجهیزات آن انجام می شود.

پایدار گفت: این بیمارستان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ایران است  که فوکال پوینت آن، مدیریت حوادث معاونت درمان است. بیمارستان صحرایی پس از خاتمه کار، بسته بندی و به سوله ای در بیمارستان شهدای هفتم تیر (که تمام جوانب امنیتی در مورد نگهداری این بیمارستان  رعایت شده) منتقل می شود تا در سال آینده یا در مواقع بحرانی دیگر از آن استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha