دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 113832

به گفته یک متخصص پوست، شلی و افتادگی تدریجی پوست از عوارض ثانویه آفتاب سوختگی است.

سلامت نیوز: به گفته یک متخصص پوست، شلی و افتادگی تدریجی پوست از عوارض ثانویه آفتاب سوختگی است.

دکتر حسین کاووسی در گفت وگو با ایسنا، آفتاب سوختگی را از مشکلات شایع فصل تابستان دانست و گفت: افرادی که پوست‌های روشن دارند و افراد دارای بیماری‌های پوستی خاص، بیش از سایر افراد مستعد آفتاب سوختگی هستند.

این متخصص پوست با بیان اینکه در فصل تابستان زاویه تابش نور خورشید به گونه‌ای است که احتمال آفتاب سوختگی را بیشتر می‌کند، گفت: از آنجایی که طول روز در تابستان بیشتر است، احتمال بروز آفتاب سوختگی نیز در این فصل بیشتر از سایر ایام سال است.

وی پوست اندازی و تاول زدن را از عوارض اولیه آفتاب سوختگی دانست و گفت: در بعضی از موارد متعاقب بهبودی، تیرگی‌هایی هم ممکن است در پوست افراد دیده شود.

این متخصص پوست در ادامه با بیان اینکه آفتاب سوختگی در درازمدت فرد را مستعد برخی از بد خیمی‌های پوستی می‌کند، گفت: شلی و افتادگی تدریجی پوست از عوارض ثانویه آفتاب سوختگی است.

کاووسی افزود: آفتاب سوختگی همچنین چین و چروک‌های پوستی را بوجود می آورد، ضمن اینکه سبب بروز پیری زودرس پوست می شود.

وی گفت: بهتر است افراد در ساعاتی از روز که آفتاب شدید است از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنند.

این متخصص پوست گفت: ساعات بین 10.5 صبح تا 4.5 عصر ساعاتی است که نور خورشید بیشترین میزان اشعه را دارد و بهتر است افراد در این ساعات از قرار گرفتن در معرض نور شدید خودداری کنند.

کاووسی با بیان اینکه شدت تابش نور آفتاب در ارتفاعات زیادتر است، به افراد توصیه کرد در فصل تابستان به کوهنوردی نروند، چرا که احتمال بروز آفتاب سوختگی زیادتر می کند.

این متخصص پوست در ادامه به افرادی که در نور آفتاب به فضای آزاد می روند، توصیه کرد حتما از کرم های ضد آفتاب و کلاه‌های لبه دار استفاده کنند.

وی مصرف کرم های ضد آفتاب با عیار حفاظتی 30 را برای اکثر افراد مناسب دانست و گفت: افرادی که در محیط‌های روباز هستند باید بسته به نوع کرم ضد آفتاب مصرفی هر دو تا چهار ساعت یکبار آن را تمدید کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha