توهم‌زدگی و هذیان در مبتلایان به شیزوفرنی شایع است و اکنون نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نارسایی ژنتیکی موجب می‌شود این بیماران صداهای غیرواقعی بشنوند.

سلامت نیوز: توهم‌زدگی و هذیان در مبتلایان به شیزوفرنی شایع است و اکنون نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نارسایی ژنتیکی موجب می‌شود این بیماران صداهای غیرواقعی بشنوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان روانشناسی در آمریکا در مطالعات جدید خود بررسی کردند که چرا مبتلایان به شیزوفرنی یا جنون جوانی صداهای غیرواقعی و خیالی می‌شوند. شنیدن این صداها علامت شایع این اختلال روانی است.

در این بررسی برای اولین بار مشخص شد چگونه مدار خاصی در مغز با بروز توهم و هذیان در مبتلایان به شیزوفرنی ارتباط دارد و همچنین توضیح می‌دهد که چرا داروهای تجویز شده برای درمان این بیماری به خوبی تاثیر می‌گذارند.

دکتر «استانیسلاو زاخارنکو»، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: تصور می‌کنیم کاهش جریان اطلاعات بین دو ساختار مغزی که نقش مهمی در پردازش اطلاعات شنوایی ایفا می‌کنند زمینه را برای ایجاد استرس و فاکتورهای دیگر فراهم می‌سازد که موجب شنیدن این صداهای غیرواقعی در بیماران می‌شود. عوامل ژنتیکی عامل تغییر در عملکرد این دو ساختار مغزی هستند.

به گزارش مدیکال دیلی، شیزوفرنی اختلال شدید مغزی است که با ترکیبی از علائم همچون توهم‌زدگی، هذیان، درک نادرست از تفکر و رفتارهای خود و دیگران همراه است. هر فرد سالم به طور معمول دو کروموزوم 22 دارد اما زمانی‌ که یکی از کپی‌های این کروموزوم با حدود تقریبا 25 ژن روی آن از بین می‌رود، احتمال ابتلای فرد به شیزوفرنی 30 درصد افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین شریعت زاده ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    با سلام و خسته نباشید احتراما داروی این بیماری را در سایت ما خواهید یافت .ممنون