پزشکان هشدار دادند هم سیگاری‌ها و هم افراد غیرسیگاری که در معرض دود این ماده دخانی هستند بیشتر با خطر اختلالات شنوایی مواجه‌اند.

سلامت نیوز: پزشکان هشدار دادند هم سیگاری‌ها و هم افراد غیرسیگاری که در معرض دود این ماده دخانی هستند بیشتر با خطر اختلالات شنوایی مواجه‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان به منظور بررسی تاثیر سیگار بر قدرت شنوایی به مطالعه روی 164 هزار و 770 انگلیسی که 40 تا 69 سال سن دارند، پرداختند. این افراد در فاصله سال‌های 2007 تا 2010 میلادی چندین نوبت تحت تست‌های شنوایی قرار گرفتند.

آنها دریافتند افراد سیگاری نسبت به غیرسیگاری‌ها 15.1 درصد بیشتر احتمال دارد که شنوایی خود را از دست بدهند. همچنین قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم می‌تواند احتمال ناشنوایی را تا 28 درصد افزایش دهد. دلیل این افزایش درصد در غیرسیگاری‌ها این است که در این مطالعه آمار مربوط به خطر ناشنوایی در مورد افرادی سیگاری در هر دو گروه سیگاری و غیرسیگاری مقایسه شده در حالی که همین آمار در غیرسیگاری‌ها فقط در یک گروه یعنی افرادی که سیگار نمی‌کشیدند، محاسبه شده است.

«پیرز داوس» یکی از متخصصان این مطالعه گفت: با در نظر گرفتن اینکه 20 درصد جمعیت مردم انگلیس و بیش از 60 درصد افراد در برخی دیگر از کشورها سیگاری هستند استعمال این ماده دخانی را می‌توان به عنوان عامل مهم ناشنوایی در سراسر جهان در نظر گرفت.

همچنین به گفته این متخصصان، تاکنون علت دقیق بروز اختلالات شنوایی بر اثر مصرف سیگار مشخص نشده اما از آنجا که بسیاری از افراد سیگاری بیماری قلبی دارند می‌توان ارتباطی را بین این دو اختلال شناسایی کرد.

به گزارش ورلد ساینس ریپورت، پیرز داوس همچنین اظهار داشت: مطمئن نیستم مواد سمی موجود در تنباکو مستقیم بر شنوایی تاثیر می‌گذارند یا بیماری‌های قلبی- عروقی مرتبط با مصرف سیگار به شنوایی آسیب می‌رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha