رئیس سازمان محیط زیست در پیامی از تمام مردم و به ویژه کسانی که علاقمند به جام جهانی و فوتبال هستند دعوت کرد در کمپین حفاظت از تنوع زیستی کشور شرکت کنند.

دعوت ابتکار برای پیوستن به کمپین حفاظت از تنوع زیستی/ پیامی برای شرکت کنندگان در جام جهانی فوتبال

سلامت نیوز: رئیس سازمان محیط زیست در پیامی از تمام مردم و به ویژه کسانی که علاقمند به جام جهانی و فوتبال هستند دعوت کرد در کمپین حفاظت از تنوع زیستی کشور شرکت کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر معصومه ابتکار در نشست خبری که پیش از ظهر دوشنبه در خصوص نماد پیراهن تیم ملی فوتبال برگزار شده بود در پیامی گفت: همزمان با انتخاب شدن ایران برای جام جهانی برزیل ایده ای در ذهن دوستداران محیط زیست ایجاد شد که چگونه می توان از این فرصت برای ارتقای محیط زیست استفاده کرد.

به گفته او ما فکر کردیم شاید این فرصت مهم بتواند به ارتقای آگاهی های محیط زیستی میان ایران و سطح جهان کمک کند.

در این راستا چندین پیشنهاد دریافت شد به ویژه از طرف سازمان های مردم نهاد که در طبیعت فعالند.

ابتکار اظهار داشت: یکی از بهترین پیشنهادها در این میان پیشنهادی بود که از فدراسیون فوتبال ایران و همچنین سازمان های بین المللی همچون فیفا درخواست پیوستن به این تلاش برای ارتقای تنوع زیستی ما و میراث جهانی طبیعت فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: این موضوع از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای استفاده از لوگوی یوزپلنگ آسیایی یا یوزپلنگ ایرانی که یک گونه در معرض خطر است و پروژه ای برای حفاظت آن نیز اجرا می شود برای استفاده لوگوی روی پیراهن تیم ملی ایران پیگیری شد.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: در این خصوص در طی دیدار آقای سپ بلاتر در نوامبر 2013 از ایران از وی دعوت شد تا از پارک پردیسان و موزه تنوع زیستی دیدن کند. طی این دیدار از وی درخواست شد فیفا به این تلاش در جهت افزایش آگاهی های جامعه جهانی و مردم ایران برای حفظ تنوع زیستی طبیعی و حفاظت از گونه های در معرض خطری همچون یوزپلنگ بپیوندند.

وی در ادامه گفت: بلاتر قول داد که در شورای فیفا موضوع را مطرح کرده و تصمیم نهایی را بگیرند و ما هم دلایل لازم برای این تلاش را به دلیل ارتباط میان وزرش و محیط زیست ارائه کردیم چراکه علاقمندان به ورزش و فوتبال دوست ها نیز در برابر حفاظت از محیط زیست و حفاظت از گونه های خاص مسئولیت دارند.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: علاقمندان به ورزش و فوتبال در حوزه های مختلف دارای نقش اجتماعی هستند کمیته المپیک دارای شاخه ورزش و محیط زیست است اما ایجاد آن در فوتبال و فیفا ایده جدیدی بود که سپ بلاتر با جدیت قول همکاری و طرح موضوع در شورای فیفا را داد.

ابتکار اظهار امیدواری کرد: با مشارکت کشورهای مختلف بویژه آنهایی که طی جام جهانی برای افزایش این آگاهی رسانی به کشور ایران خواهند پیوست در راستای آگاهی رسانی به یکدیگر بتوان گام های خوبی برداشت.

رئیس سازمان محیط زیست یادآور شد: در این راستا هنرمندان ایرانی همچنین توپ زیستی را طراحی و خلق کردند که گونه های مختلف در معرض خطر کشورهای مختلف از جمله ایران را روی آن به زیبایی نقاشی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در روی این توپ تصاویر مختلفی از پستانداران و پرندگان طراحی شده گفت: این توپ پیام تنوع زیستی را برای علاقمندان فوتبال و تماشاچیان و شرکت کنندگان در جام جهانی دارد.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: دولت ها و ان جی او های مختلف درخواست پیوستن به این کمپین و برداشتن قدم هایی برای حمایت از تنوع زیستی می کنند که این جای امیدواری دارد.

وی در پایان با بیان اینکه ما نیاز تغییر بر رفتار و زندگی برای حفاظت از تنوع زیستی برای نسل فعلی و آیندگان داریم افزود: از همه برای پیوستن به این تلاش در جهت حفظ تنوع زیستی دعوت می کنیم که با ما همراهی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha