آمار‌ها نشان می‌دهند که فشار خون بالا در کشور در چند سال گذشته حدود 25 درصد افزایش یافته و به ویژه در سنین قبل از سالمندی شایع شده است.

سلامت نیوز: آمار‌ها نشان می‌دهند که فشار خون بالا در کشور در چند سال گذشته حدود 25 درصد افزایش یافته و به ویژه در سنین قبل از سالمندی شایع شده است.

سعید کاظمی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: براساس برخی از آمارها، از هر پنج نفر حداقل یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است و درصد بالایی از افراد مبتلا، از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی با بیان اینکه فشار خون بالا در مراحل اولیه هیچ گونه علامتی ندارد، گفت: تنها با انجام آزمایش می‌توان به وجود فشار خون بالا پی برد و در واقع از تشدید عارضه جلوگیری کرد.

کاظمی با بیان اینکه فشار خون بالا مشکلی روز افزون است، تاکید کرد: آمارها نشان می دهند که شیوع فشار خون بالا در کشور در چند سال گذشته، حدود 25 درصد افزایش یافته و به ویژه در سنین قبل از سالمندی شایع شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا هیچ اطلاعی از بیماری خود ندارند و به همین دلیل هیچ اقدامی جهت درمان مشکل خود انجام نمی‌دهند.

کاظمی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا که از بیماری خود اطلاع هم دارند نیز اقدام خاصی برای درمان بیماری خود صورت نمی‌دهند که این موضوع موجب تشدید بیماری آن‌ها و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و نارسایی‌های کلیوی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha