رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه توضیحات ارایه شده از سوی رئیس سازمان هواشناسی قانع کننده نبود، گفت: پس از تهیه گزارش در خصوص عملکرد این سازمان و قرائت آن در صحن علنی در صورت عدم اقناع نمایندگان باید دستگاه‌های قضایی ورود کنند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با بیان اینکه توضیحات ارایه شده از سوی رئیس سازمان هواشناسی قانع کننده نبود، گفت: پس از تهیه گزارش در خصوص عملکرد این سازمان و قرائت آن در صحن علنی در صورت عدم اقناع نمایندگان باید دستگاه‌های قضایی ورود کنند.

عباس رجائی در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری حضور رئیس سازمان هواشناسی در کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: توضیحات پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی در خصوص چرایی تاخیر در پیش‌ببنی توفان تهران برای نمایندگان قانع کننده نبود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: توضیحاتی رئیس سازمان هواشناسی در ارتباط با توفان اخیر تهران مبنی بر غیر قابل پیش بینی و اطلاع رسانی بودن آن و اینکه این نوع پدیده‌ها حتی در کشورهای پیشرفته نیز قابل پیش‌بینی نیست جای تامل دارد.

وی با یاداوری خسارت‌های مالی و جانی توفان اخیر تهران، افزود:  حجم خسارت‌های وارده و تلفات جانی در اثر این پدیده قابل اقماض نیست از این رو کمیسیون کشاورزی مجلس نسبت به این توضیحات قانع نشد.

رجائی ادامه داد: کمیسیون کشاورزی مجلس قائل به این بود که بعد از این طوفان افراط در اطلاع رسانی‌هایی که مبنای درستی ندارد رخ داده که این نیز قابل قبول نبوده و جای تامل دارد.

وی ادامه داد: تصمیم کمیسیون کشاورزی مجلس بر این شد که طبق ماده 236 آیین نامه داخلی گزارشی با همکاری کمیته منابع طبیعی و محیط زیست کمیسیون و مرکز پژوهش‌ها با مجموعه استنادات سازمان هواشناسی تهیه و در صحن علنی قرائت شود تا مجلس هر تصمیمی در این باره گرفت اجرایی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: در صورتی که گزارش مذکور مورد تایید نمایندگان مجلس قرار نگیرد رسیدگی های قضایی برای روشن شدن این موضوع لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha