اولین کنگره ملی علوم تربیتی و آسیب های اجتماعی با هدف گسترش تحقیقات علوم تربیتی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به منظور بهسازی محیط زندگی اجتماعی و سبک زندگی فردی، در تاریخ 20 و 21 خرداد 93 در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می شود.

سلامت نیوز: اولین کنگره ملی علوم تربیتی و آسیب های اجتماعی با هدف گسترش تحقیقات علوم تربیتی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به منظور بهسازی محیط زندگی اجتماعی و سبک زندگی فردی، در تاریخ 20 و 21 خرداد 93 در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز، علی قائدنیای جهرمی، دبیر کمیته اجرایی کنگره گفت:هر جامعه‌ای متناسب با شرایط، فرهنگ، پیشرفت و پسرفت های خود با انحرافات و مشکلات زیادی روبروست که مانع پیشرفت جامعه می شود. اگر ما این عوامل رو بشناسیم قطعا می‌توانیم مسیر حرکت جامعه را بسوی پیشرفت و تعامل هموار کنیم، بطوری که بتوانیم پیشگیری کنیم و  راهحل هایی ارائه بدیم که به سلامت جامعه کمک کند.در این راستا علوم مختلف بخصوص علوم تربیتی سهم عظیمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد، بنابراین اولین کنگره ملی علوم تربیتی و آسیب های اجتماعی با هدف گسترش تحقیقات علوم تربیتی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به منظور بهسازی محیط زندگی اجتماعی و سبک زندگی فردی، در تاریخ 20 و 21 خرداد 93 در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد:برنامه ریزی اولیه کنگره علوم تربیتی و آسیب های اجتماعی به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان ماهور میلاتی، استان فارس در مهر92 انجام شد که با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، دانشگاه علوم پزشکی البرز، مرکز مطالعات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و انجمن های علمی و مراکز تحقیقاتی متعدد ادامه پیدا کرد.


قائدنیای جهرمی درباره محورهای اصلی این گفت:نقش علوم تربیتی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی(اعتیاد، طلاق، بزهکاری و ....)،نقش علوم تربیتی در بهبود سلامت اجتماعی و ارتقای سلامت،علوم تربیتی و تحکیم بنیان های نهاد خانواده و نقش علوم تربیتی در آسیب های اجتماعی نو پدید از محورهای اصلی این کنگره است.


وی درباره مقالات ارسال شده به این کنگره عنوان کرد:کارهای اجرایی این کنگره از اوایل آذر ماه آغاز شد، و با توجه به تبلیغات گسترده که تنها از طریق فضای مجازی به جامعه هدف انجام شد توانستیم تا پایان 15 فروردین93 که آخرین مهلت ارسال مقالات بود، تعداد 4356 چکیده مقاله دریافت کنیم، داوری مقاله ها توسط کمیته علمی و تیم های داوری انجام شد، ما 120 نفر عضو هیئت علمی داشتیم که عضو کمیته علمی کنگره ، و 139 نفر دانشجویان دکتری عضو کمیته داوری بودند، داوری های انجام شده از چکیده مقالات نشان داد که 2565 چکیده مقاله تایید شد،  که 1356 مقاله به صورت کامل پذیرفته شد، که 400 مقاله آن در مجلهبین المللی با درجه علمی isc، به زبان لاتین چاپ میشه و مابقی(1156) در کتاب همایش چاپ می شود که تاکنون 6 جلد عنوان کتاب برنامه ریزی شده است، البته کلیه مقالات به صورت ebook  روز همایش منتشر می شود.


دبیر کمیته اجرایی کنگره ادامه داد: 24 درصد مقالات دریافتی با موضوع اعتیاد، 20 درصد با موضوع زناشویی، زوجین، طلاق، 16 درصد با موضوع آسیب های اجتماعی، 11 درصد با موضوع مشکلات جنسی و پیش از ازدواج، 10 درصد با موضوع سلامت اجتماعی و 19 درصد با سایر موضوعات بود.


وی افزود:در دو روز همایش 1356 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه میشود، و 3 پنل علمی و 16 کارگاه علمی تخصصی قرار است در دو روز کنگره انجام بگیرد.
1)پنل علوم تربیتی و تحکیم بنیان های خانواده با تاکید بر پیشگیری ازطلاق و خیانت های زناشویی
2)پنل علوم تربیتی و آسیب های اجتماعی نوپدید
3) پنل علوم تربیتی و ارتقای سلامت اجتماعی گامی به سوی سبک زندگی

قائدنیای جهرمی در پایان گفت:طبق برنامه ریزی های انجام شده مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان کشوری و لشکری انجام می شود و در مراسم اختتامیه از 25 مقاله برگزیده از طرف رییس آموزش و پرورش شهرستان ماهور میلاتی و رییس کنگره آقای دهقان مورد تقدیر مادی و معنوی قرار میگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha