دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 113871

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره اعتراضات برخی از دانشجویان زن نسبت به طول خدمت 12 ساله در مناطق محروم، گفت: این افراد زمانی از سهمیه 50 درصد وزارت بهداشت استفاده کرده‌اند و امروز که زمان انجام خدمت پزشکی آنان رسیده است بدون آنکه اصلا شروع به خدمت کرده باشند به این طول مدت خدمت در مناطق محروم اعتراض می‌کنند.

سلامت نیوز: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره اعتراضات برخی از دانشجویان زن نسبت به طول خدمت 12 ساله در مناطق محروم، گفت: این افراد زمانی از سهمیه 50 درصد وزارت بهداشت استفاده کرده‌اند و امروز که زمان انجام خدمت پزشکی آنان رسیده است بدون آنکه اصلا شروع به خدمت کرده باشند به این طول مدت خدمت در مناطق محروم اعتراض می‌کنند.

دکتر پورکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: این افراد زمانی از سهمیه‌های 50 درصدی برای پذیرش در دوره دستیاری و کسب تخصص استفاده کرده‌اند و در مقابل آن متعهد به خدمت در مناطق محروم شده‌اند، اما امروز که به عنوان متخصص می‌توانند در این مناطق خدمت کنند از آن سرباز می‌زنند در حالی‌که دراین مناطق محروم نیز نیاز به نیروهای متخصص احساس می‌شود.

به گفته پورکاظمی در حال حاضر مناطق محروم منتظر شروع به خدمت نیروهای طرح سال‌های گذشته هستند و حضور این نیروها در مناطق دورافتاده می‌تواند مثمرثمر باشد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پاسخ به گفته برخی از معترضان مبنی بر اجبار استفاده از سهمیه آزمون دستیاری تصریح کرد: در همان زمان نیز بسیاری از سهمیه 50 درصدی استفاده نکردند و امروز به عنوان پزشک عمومی خدمت می‌کنند و در هر حال این افراد در انتخاب سهمیه و تعهد خدمت در مناطق محروم مختار بوده‌اند و آگاهانه انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: بسیاری از معترضان امروز زمانی از سهمیه 50 درصدی استفاده کرده و در حالی تخصص گرفته‌اند که عده‌ای دیگر می‌توانند وارد این رشته‌های تخصصی شده و امروز به مناطق محروم خدمت کنند.

پورکاظمی با بیان اینکه زنان دستیاری که تعهد خدمت سه برابر مدت طول تحصیل به وزارت بهداشت دارند هنوز شروع به خدمت نکرده‌اند، گفت: معترضان به 12 سال خدمت در مناطق محروم هنوز در این مناطق فعالیت نکرده‌اند و لااقل اگر کسی خواستار تخفیف در طول خدمت است لازم است چند سالی را در مناطق محروم خدمت کرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سهمیه زنان ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    7 0
    با پاسخ غیرمنصفانه رئیس محترم مرکز سنجش آموزش پزشکی که معلوم نیست خواسته به حق خانمها ربطی به این واحد داشته باشد یا نه به نظر من بهتر است دیوان عدالت اداری نظر بدهد وبالاتر از آن نظرمقام معظم رهبری را جویا شویم چرا که قانون نمیتواند در این وزارتخانه اجرا شود....
  • سهمیه زنان ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    6 1
    جالبه که برخی همکاران موافق طرح 12 ساله هستند! چون مجوز مطب دارند وهیچ خدمتی به مردم در بیمارستان شهرستان ارائه نمیدهند و حضورشان به 1 ساعت در روز نمیرسد!نکته مهمی در اینجا وجود دارد که به همکاران یادآوری میکنم انجام طرح هیچ ربطی به مطب ندارد برخی مسئولان معاونت درمان با گذاشتن منت دادن مجوز مطب از آنها انتظار خرید تجهیزات پزشکی وراه اندازی مطب را دارند چرا که یا توان خرید تجهیزات را ندارند یا به دلایلی نمیخواهند بخرند.....فقط همین مانده که این همکاران که بیماران را جهت عمل جراحی به بیمارستانهای تخصصی مراکز استان میبرند (که خود لوث کردن طرح متخصصین در مناطق محروم است) اتاق عمل یا بیمارستان در شهرستانها راه بیندازند و برافتخارات معاونت درمان ونماینده مجلس منطقه بیافزایند.......
  • محسن ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    سلام.پدری رو در نظر بگیرین که فقط به دخترهاش بگه میخوایین درس بخونین ولی بعد 12سال برای من خدمت کنین و یا ادامه تحصیل ندین وبعد بگه خودشون خواستن در حالی که اولا این نوعی اجباره نه انتخاب دوما وظیفه پدر ایجاد شرایط ادامه تحصیل برای فرزندان است و ثالثا چرا فقط دخترها!!!!
  • سهمیه خانمها ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    8 0
    پاسخ قانع کننده ای بود! ما از عدم اجرای قانون و اعمال سلیقه ای قانون شاکی هستیم وشما در این مورد هیچ پاسخی ندادید وبا زرنگی یا نا آگاهی از مشکل ما طفره میروید.ازشما که سالهای سال مسئول کنکور کشور بودید بعید است.پاسخگوی شما خداست وبس! خواستار تخفیف در طول خدمت ! وزارت بهداشت که فروشگاه زنجیره ای نیست که تخفیف بدهد.ما خواستار اجرای عدالتیم وتغییر 12 سال به 2سال خدمت.جناب آقای دکتر پورکاظمی لطفا قوانین را مطالعه وبعد اظهار نظر فرمائید مناطق دورافتاده ! کجای ایران جاده منتهی به مرکز استان که محل خدمات تخصصی وفوق تخصصی است ندارد.بازی با کلمات ودم زدن از محرومین شگرد افراد معلوم الحال است!به کی بگوئیم که در اصل طرح یعنی تلف کردن نیروی انسانی وما میخواهیم لا اقل این وقت کشی 2 سال باشد.ارجاع بیماران توسط پزشک خانواده هم امکان پذیر است!آی نمایندگان مجلس حضور صرف فیزیکی پزشک متخصص در شهرستانها لطمه به بیت المال و تلف کردن نیروی متخصص است. خود نمایندگان مجلس که پزشکند هفته ای یکبار بار اهالی مناطق دورافتاده استان خودرا در مرکز استان ویزیت وجراحی میکنند ودم از نیاز به پزشک در مناطق محروم میزنند. راست میگوئید نیروهای طرحی را در مراکز استان بگار گمارید که مسلما نیاز مبرم دارند و بخاطر یک عمل جراحی ساده همین مردم محروم 6 ماه تا یکسال در نوبت هستندچرا؟به خاطر انحصارطلبی وسود جویی عده ای!دنیا موقتی و قیامت قریب الوقوع است.
  • سهمیه خانمها ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    7 1
    معترضان به ۱۲ سال خدمت در مناطق محروم هنوز در این مناطق فعالیت نکرده‌اند! شما این مورد را از کجا میگوئید!چه ربطی به عمل نشدن به قانون دارد.پاسخ بی منطق وغیرمنصفانه میدهید. مسئله چیز دیگریست وشما موضوع را عوض میکنید. هر ساله دو هزار نفر متخصص فارغ التحصیل می شوند جای نگرانی برای پر کردن مکان های نیازمند وجود ندارد نیروهای تازه نفس هر سال از پشت سر می آیند. پاسخ منطقی بدهید.مادر جاهایی متعهد به خدمت شده ایم که کوچکترین امکانات تخصصی را ندارند و ما کاری جز ارجاع بیمار نداریم.متخصصین چشم و جراحی که بدون تجهیزات درمانگاهی و اتاق عمل وقت کشی میکنندو...مسئولین هم از عدم داشتن بودجه برای خرید تجهیزات وساخت بیمارستان جدید با اثاق عمل تخصصی! شاکیند.لا اقل ما میخواهیم این عمرسوزی 2 سال باشد!رییس محترم مرکز سنجش آموزش پزشکی اینها را میدانید یا همینجوری قضاوت میکنید؟رییس محترم مرکز سنجش آموزش پزشکی شما بهتر است پیگیر تقلب وسیع همه ساله در امتحان دستیاری و معرفی ومجازات آنها باشید.چرا تعداد زیادی از سئوالات اشتباهی طرح میشوند وبعد اصلاخ میکنندو مثلا 2تا 3 جواب صحیح دارند؟1تا 2 سئوال باشد اشکالی نداردولی بنظر من این سئوالات با آگاهی و به قصد طرح میشوند!!!این موارد مربوط به شماست نه تعهد غیر قانونی ما!
  • ستاره احمدی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    با سلام . ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدی که میگذارید.