دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 113873

اگر از آکنه به ستوه آمده‌اید، قرص‌های ضدبارداری به شما کمک می‌کنند که از شر این مشکل پوستی خلاص شوید.

سلامت نیوز: اگر از آکنه به ستوه آمده‌اید، قرص‌های ضدبارداری به شما کمک می‌کنند که از شر این مشکل پوستی خلاص شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، متخصصان پوست در یک مطالعه تازه دریافته‌اند که مصرف طولانی‌مدت قرص‌های ضدبارداری همچون آنتی‌بیوتیک‌ها برای از بین‌ بردن آکنه در زنان موثر است. افراد مبتلا به آکنه‌ برای برطرف کردن این بثورات جلدی به کرم‌های مخصوص و محلو‌ل‌های پاک‌کننده مختلف روی‌ می‌آورند. این در حالی است که بر اساس نتایج مطالعه اخیر می‌توان با مصرف قرص‌های ضد بارداری آکنه‌ را درمان کرد.

متخصصان در این مطالعه تأثیر مصرف قرص‌های ضدبارداری را برای درمان آکنه با داروهای آنتی بیوتیک مقایسه کردند. آنها دریافتند هرچند آنتی‌بیوتیک‌ها در سه ماه نخست آغاز درمان در برطرف کردن آکنه سریعتر تاثیر می‌کنند اما پس از یک دوره‌ای شش ماهه تاثیر قرص‌های ضدبارداری و آنتی بیوتیک‌ها در این زمینه یکسان است و هر دو دارو به میزان برابر التهاب ناشی از آکنه را کاهش می‌دهند. هرچند قرص‌های آنتی بیوتیک در سه ماهه نخست بهتر از قرص‌های ضد بارداری عمل می‌کند.

دکتر «کلی اچ‌. تیلر» از دانشگاه ایالت اوهایو گفت: آنتی‌بیوتیک‌ها دارای خواص ضدالتهابی مشخص هستند اما قرص‌های ضدبارداری به دلیل ترکیبات خاص خود این ویژگی را ندارند و به همین دلیل است که در آغاز درمان به تدریج و با روند کندتری آکنه‌ را کاهش می‌دهند. اما با این حال نتایج آزمایشات تایید می‌کند که پس از گذشت شش ماه از آغاز درمان، داروهای آنتی‌بیوتیک و قرص‌های ضدبارداری به یک اندازه در کاهش آکنه‌ها موفق هستند. علاوه بر این در بلندمدت تاثیر قرص‌های ضدبارداری در کاهش آکنه حتی از آنتی بیوتیک‌ها نیز بیشتر است به طوری که این قرص‌ها در کاهش بروز این بثورات پوستی 55 درصد در حالی که آنتی بیوتیک‌ها 53 درصد موثر هستند.

همچنین دکتر «استیون آر. فلدمن»، متخصص پوست در مورد تاثیر قرص‌های ضد بارداری گفت: نتایج بررسی‌ها تایید می‌کند که این قرص‌ها درمان مناسبی برای آکنه هستند و مصرف آن همچون آنتی بیوتیک‌ها مقاومت ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مدیکال دیلی،‌ طبق اعلام دفتر سلامت زنان در آمریکا قرص‌های ضدبارداری از طریق کاهش فعالیت بیش از حد غده‌های چربی در پوست به برطرف ساختن آکنه کمک می‌کنند. همچنین میزان فعالیت هورمون اندروژن را که تحریک‌کننده غده‌های چربی در پوست است پایین می‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha