طرح تحول نظام سلامت یک گام بسیار بزرگ در رفع مشکلات حوزه سلامت بشمار می آید، در صورتی که با نگاهی کارشناسی شده و در نظر گرفتن تمام جوانب پیش رود.

سلامت نیوز: طرح تحول نظام سلامت یک گام بسیار بزرگ در رفع مشکلات حوزه سلامت بشمار می آید، در صورتی که با نگاهی کارشناسی شده و در نظر گرفتن تمام جوانب پیش رود.

عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت یک گام بسیار بزرگ در رفع مشکلات این حوزه به شمار می آید، اما اگر این طرح با نگاهی کارشناسی شده و در نظر گرفتن موانع موجود پیش نرود، دور از تصور نیست که به سرنوشت طرح پزشک خانواده دچار شود.

وی گفت: بودجه اختصاص یافته به حوزه سلامت از منابعی همچون هدفمندی، مالیات بر ارزش افزوده تامین شده است و نباید در خصوص هزینه کردن آن بی توجه باشیم.

وی با بیان اینکه شیوه کنونی اجرای طرح تحول نظام سلامت مشکلات مالی درپی دارد، خاطرنشان کرد: احتمال اینکه در آینده نزدیک برای تامین 90 درصدی هزینه درمان بیماران بستری با مشکل مواجه شویم بسیار بالاست و نباید زیاد روی پرداخت 90 درصدی درمان بیماران بستری مانور داد.

وی تصریح کرد: لذا در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت نیز باید اولویت بخشی انجام شود و موانع موجود بر سر راه این طرح شناسایی و مرتفع گردند، از جمله اینکه به علت مراجعات فراوان در ابتدای اجرای این طرح به بیمارستان‌های دولتی، خطر کاهش کیفیت خدمات نیز وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان آفتی برای این طرح یاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha