رئیس شبكه بیوتكنولوژی ایران گفت: داروی ایران ام اس كه سال گذشته وارد بازار شد، اكنون حدود 30 درصد بیماران مبتلا به این بیماری در كشور را پوشش می‌دهد و به 3 كشور دنیا صادر می‌شود.

فریدون مهبودی در گفت و گو با فارس، افزود:‌ داروی ایرانی بیماری ام اس یك نوع داروی نوتركیب (بیوتكنولوژیك) از خانواده اینتروفرون بتا و مشابه آونكس است و در ایران با نام تجاری سینوكس عرضه شده است، این دارو اكنون به كشورهای عراق و پاكستان صادر می شود و از ماه آینده به سوریه نیز صادر می‌شود.
وی افزود: داروی بیولوژیك اینترفرون بتا كه برای درمان بیماران مبتلا به ام اس كاربرد دارد، 3 نوع مختلف دارد كه با نام‌های تجاری آونكس، ربیف و بتافرون در دنیا عرضه می‌شود، اكنون داروی سینوژن در ایران كه مشابه آونكس است به تولید رسیده است و 2 داروی دیگر نیز مراحل تولید و اخذ مجوز را از وزارت بهداشت طی می‌كنند.
وی افزود: به طور كلی حدود 30 تا 40 هزار بیمار مبتلا به ام اس در كشور وجود دارد، كه از این تعداد حدود 12 تا 13 هزار نفر نیازمند یكی از 3 نوع داروی اینترفرون بتا هستند، از این تعداد حدود 4 هزار نفر داروی آونكس مصرف می‌كردند كه اكنون حدود 70 درصد آنها داروی ایرانی را جایگزین كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha