دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 113890

اولین اپلیکیشن فارسی حوزه معلولیت با عنوان " آشنایی با آسیب نخاعی" توسط مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشارکت بعضی از مراکز دولتی و غیردولتی ساخته شد.

سلامت نیوز: اولین اپلیکیشن فارسی حوزه معلولیت با عنوان " آشنایی با آسیب نخاعی" توسط مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشارکت  بعضی از مراکز دولتی و غیردولتی ساخته شد.

این برنامه برای نصب بر روی تبلت ها و تلفن های همراه دارای سیستم عامل آندروید طراحی و به صورت رایگان عرضه شده است.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر مسعود جوادی،رییس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: افراد دچار آسیب نخاعی با دانلود و نصب این برنامه بر روی تلفن همراه یا تبلت خود می توانند به اطلاعات سودمندی درباره مشکل جسمی شان دسترسی پیدا کنند .همچنین این افراد می توانند با اتصال به اینترنت از سایت های تخصصی این حوزه نیز بهره مند شوند.

دکتر مسعود جوادی پیرامون ویژگی های این نرم افزار گفت: در اولین نسخه از اپلیکیشن "آشنایی با آسیب نخاعی" مطالعه هزاران صفحه مطالب آموزشی، مشاوره اینترنتی، مشاهده فیلم های آموزشی، اطلاع از کنفرانس های  اینترنتی، آشنایی با کتاب های مرتبط، اطلاع از آخرین اخبار مرتبط، آشنایی با سازمان های غیردولتی فعال در زمینه آسیب نخاعی در دسترس استفاده کنندگان از آن خواهد بود. در واقع این برنامه به تنهایی و بدون اتصال به اینترنت حاوی اطلاعات یک کتاب در موضوع آسیب های نخاعی است.

دکتر مسعود جوادی با قدردانی از مشارکت کنندگان در تولید این نرم افزار افزود: در کنار مرکز ضایعات  نخاعی مراکز  دیگری از جمله پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان، مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا بیمارستان خاتم الانبیا (ص)، مرکز تحقیقات تروما و جراحی سینا وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، انجمن باور، دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید چمران و پایگاه اینترنتی معلولان ایران (شمعدانی) همکاری داشته اند.

لازم به ذکر است در حال حاضر اپلیکیشن آشنایی با آسیب نخاعی بر روی سایت مرکز ضایعات نخاعی و شبکه بازار قرار گرفته است و علاقمندان جهت دانلود این برنامه می توانند به لینک های زیر مراجعه نمایند :


www.isaarsci.ir/appsci/appscipage.htm


www.cafebazaar.ir/app/air.SCIV8/?l=fa


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha