سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 113898

یک فعال محیط زیست گفت: از مهمترین تهدیدات زیست محیطی حال حاضر ریزگردها هستند.

"ریزگردها" جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کند

سلامت نیوز: یک فعال محیط زیست گفت: از مهمترین تهدیدات زیست محیطی حال حاضر ریزگردها هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مقداد پیرصاحب اظهار کرد: ریزگردها علاوه بر سلامت انسان، بر جمعیت جانوری و گیاهی نیز تاثیر گذاشته و آن را تهدید می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: اثرات ریزگردها به ویژه بر جنگل‌های زاگرس که شُش‌های ایران محسوب می‌شوند، قابل توجه است و با توجه به اینکه جریان‌های هوایی از غرب وارد کشور می‌شود با عبور از میان این جنگل‌ها با خود اکسیژن به نواحی مرکزی ایران می‌برند و بر رطوبت این مناطق تاثیر می‌گذارند و با توجه به اینکه ریزگردها به طور جدی جنگل‌های زاگرس را تهدید می‌کنند، این تهدید نه تنها بر منطقه بلکه سایر مناطق ایران نیز اثرات جدی می‌گذارد‌.

این مدرس بهداشت محیط افزود: شرایط آب و هوایی حال حاضر همچون افزایش رگبار و سیلاب و مشکلات مرتبط با این شرایط نیز بر تاثیر نامطلوب تر ریزگردها افزوده‌اند.

وی در خصوص تاثیر ریزگردها بر سلامت انسان نیز گفت: حوزه سلامت مهم‌ترین حوزه‌ای است که تاثیر ریزگردها بر آن مشهود است. ریزگردها به طور ملموسی باعث افزایش مراجعه بیماران آسمی و قلبی عروقی ‌به مراکز بهداشتی و درمانی شده و انتظار می‌رود در آینده شاهد افزایش بیماران مرتبط با ریزگردها از جمله افزایش شیوع سرطان‌ها به خصوص با توجه به وجود مواد و عناصر مختلف همچون فلزات و مواد رادیواکتیو در ریزگردها باشیم.

وی گفت: خوشبختانه غلظت ریزگردها امسال نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha