رئیس انجمن تولید‌کنندگان تجهیزات پزشکی کشور گفت:در گذشته تجهیزات پزشکی از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد می‌شد اما در یکی دو سال اخیر بیشتر از چین، هند و کشورهای شرقی واردات داشتیم که این بر روی کیفیت محصولات اثر گذاشته است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن تولید‌کنندگان تجهیزات پزشکی کشور گفت:در گذشته تجهیزات پزشکی از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد می‌شد اما در یکی دو سال اخیر بیشتر از چین، هند و کشورهای شرقی واردات داشتیم که این بر روی کیفیت محصولات اثر گذاشته است.

قاسم آبخضر در گفت‌وگو با فارس گفت: خوشبختانه وزارت بهداشت این رویکرد را پیدا کرده که از ورود کالاهای پزشکی غیرضروری جلوگیری کند و به کالاهای استراتژیک روی آورده است.

وی ادامه داد: دغدغه مراکز درمان از نظر وجود کالا و تجهیزات پزشکی و دارویی قرار است رفع شود و آرامش به این جامعه بازگردد.

آبخضر گفت: البته وزارت بهداشت باید نظام منسجم و طولانی‌مدتی را در تولید و واردات تجهیزات پزشکی دنبال کند تا مردم بتوانند به همین رویه فقط تا 10 درصد هزینه‌های خود را پرداخت کنند.

وی با تأکید بر اینکه هرچه سریعتر باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود گفت: باید از واردات کاسته و به تولید داخلی افزوده شود چرا که یکی از دردهای ما در سال‌های گذشته این بود که تجهیزات پزشکی در اولویت دولت قرار نداشت.

رئیس انجمن تولید‌کنندگان تجهیزات پزشکی کشور تصریح کرد: به جای دارو و تجهیزات پزشکی برای بیماران، پورشه و بنز وارد می‌شد که نه تنها برای مردم عادی نبود بلکه هزینه‌های سنگینی را هم به نظام تحمیل می‌کرد.

آبخضر گفت: بنابراین مسئولان باید از اسراف‌کاری، هزینه‌های بی‌جهت و ورود کالاهای لوکس که اصلاً در جامعه ضرورتی ندارند جلوگیری کند و به کالاهای پیشگیرانه بیشتر توجه کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که اقتصاد ضعیف می‌شود طبیعی است که مسئولان به سمت کالاهایی حتی بی‌کیفیت می‌روند در حالی که این سیاست، اقتصاد را تخریب می‌کند، بیماری‌ها افزایش می‌یابد و حتی سلامت مردم به خطر می‌افتد.

رئیس انجمن تولید‌کنندگان تجهیزات پزشکی کشور ادامه داد: در بحث دارو و تجهیزات پزشکی و در زمینه حوادث و تروما زمانی که پیچ و پلاک وارداتی تقلبی وارد می‌شد باعث شکستگی‌های بیشتر، افزایش مراجعات بیماران و حتی مرگ و میر آنها می‌شد.

وی افزود: در سال‌های گذشته بیشتر تجهیزات پزشکی از کشورهای اروپایی و آمریکایی وارد می‌شد اما در یکی دو سال اخیر بیشتر از چین، هند و کشورهای شرقی واردات داشتیم که این بر روی کیفیت محصولات اثر گذاشته است.

آبخضر تأکید کرد: باید فرهنگ تولید و مصرف کالاهای ایرانی در کشور نهادینه شود و در سیاست‌های جدیدی که وزارت بهداشت دنبال می‌کند موضوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، دانش فنی، صادرات، ارائه تسهیلات به تولید‌کنندگان جوان و شرکت‌های تولیدی مطرح است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha