مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: از این رو ذرات معلق گرد و غبار یکی از مهمترین آلاینده های هوا است که اثر منفی بر سلامت انسان و تخریب محیط زیست می گذارد.

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طوفان یک پدیده طبیعی است که امکان وقوع آن در هر جای دنیا وجود دارد و بروز این پدیده که اخیرا در تهران با گرد و خاک همراه بود نشانگر هدایت اکوسیستم به سمت بیابانی شدن است.

ˈمحمد هادی حیدرزاده در گفت وگو با ایرنا با تاکید براینکه وقوع طوفان در فصل بهار اجتناب ناپذیر است، افزود: بروز این پدیده به دلایل مختلف امکان دارد که می توان به کم شدن سطح آب سفره های زیر زمینی، تحلیل و فرسایش خاک، کم شدن منابع آبی و بیشتر شده ذرات معلق گرد و غبار در هوا، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این موارد بر سرعت باد نیز می افزاید، اظهارداشت: از این رو ذرات معلق گرد و غبار یکی از مهمترین آلاینده های هوا است که اثر منفی بر روی سلامت انسان و تخریب محیط زیست می گذارد.

حیدرزاده، گفت:برای مقابله با این امر طبیعی ابتدا باید ریشه یابی و سپس تمهیدات لازم از جمله احیای تلاب ها و اجرای طرح های آبخیزداری مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha