سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 113936

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشكی استان تهران با بیان اینكه تعرفه‌ها اصولا عادلانه نیست؛ گفت: طی 30 سال اخیر تعرفه ها با تورم موجود اصلا هماهنگی ندارد.

سلامت نیوز: رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشكی استان تهران با بیان اینكه تعرفه‌ها اصولا عادلانه نیست؛ گفت: طی 30 سال اخیر تعرفه ها با تورم موجود اصلا هماهنگی ندارد.

دكتر ایرج خسرونیا رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشكی استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بیان داشت: با توجه به افزایش قیمت بسیاری از اقلام؛ اما ویزیت پزشكان افزایش نداشته و تنها می توان گفت در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش ناچیزی را در تعیین تعرفه ها مشاهده می كنیم.

وی با تأكید بر اینكه تعرفه اعلام شده نسبت به كل هزینه های زندگی افزایشی نداشته است تصریح كرد: مخارج زندگی یك پزشك مانند یك انسان معمولی است و اگر افزایشی در هزینه های زندگی مشاهده می شود برای پزشكان نیز این قضیه صادق است.

وی با اشاره به اینكه واقعی نبودن تعرفه ها سبب بروز پدیده زیرمیزی می شود، افزود: دریافت زیر میزی غیر قانونی است اما برخی پزشكان آن را طلب می كنند چرا كه برای آنان قانع كننده نیست با تمام مشقت های كاری و حضور بر بالین بیمار در هر ساعت از شبانه روز تنها به اخذ تعرفه تعیین شده برای گذران زندگی خود اكتفا كنند.

به گفته دكتر خسرو نیا تمامی تعرفه‌های تعیین شده از سوی دولت برای جامعه پزشكی قابل قبول و لازم الاجراست و تمامی پزشكان نیز با وجود كلیه مشكلات ملزم به رعایت آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha