شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11394

داشتن بینایی خوب و قوی امری حیاتی است . آیا همه آنچه که باید برای حفظ این بینایی رعایت کرد را می دانید و به کار می گیرید؟ اگر در حال کوتاه کردن چمن هستید یا بازی تنیس یا حتی در حال پرواز به کشوری دیگر، به دلیل قرار داشتن در وضعیت خاص ، چشمان شما نیاز به مراقبت ویژه خواهد داشت.

-در هنگام خیره شدن به صفحات کوچک: مدت زمانی که پشت کامپیوتر شخصی خود نشسته یا  از وسایل دیجیتالی با مانیتور کوچک استفاده می کنید باعث خستگی و کوفتگی چشم ، خشکی چشم و کدورت بینایی می شود. برای مقابله با این مشکل بهتر است محل خود را چک کنید. به طور ایده ال مانیتور باید 5 تا 9 اینچ از سطح چشم ها پایین تر باشد(هر اینچ برابر با تقریبا 2 سانتی متراست).این امر باعث قرار گرفتن پلک ها به سمت پایین می شود و سرعت پلک زدن را به طور نرمال حفظ می کند. اگر نمی توانید مانیتور را جابه جا کنید فاصله بین مانیتور و چشم را محاسبه کنید  و سپس عینک مناسب با این فاصله را تهیه کنید. از نبود نور خیره کننده بر روی صفحه مطمئن شوید. و قانون 20-20-20 را رعایت کنید. برای هر 20 دقیقه تمرکز بر روی صفحه به مدت 20 دقیقه به یک شی در فاصله 20 فیتی(هر فیت 30 سانتی متراست) خود نگاه کنید تا به حفظ سیستم تمرکز چشم ها کمک کنید.
-درهنگام پرواز : هوای اتاقک های هواپیما بسیار خشک است. بنابر این مرطوب نگه داشتن چشم در این فضا اهمیت می یابد. از قرار دادن مستقیم سیستم تهویه مقابل چشم اجتناب کنید. و از قطره های اشک مصنوعی هر یک ساعت یکبار استفاده کنید. اما از قطره هایی که باعث از بین رفتن قرمزی چشم می شود اجتناب کنید زیر ا باعث تنگ شدن رگ ها ی خونی چشم می شود. اگر امکان دارد از عینک د ر طول پرواز استفاده کنید. لنزهای جدید ساخته شده از ژل آبکی سیلیکون – یک نوع پلاستیک تراوا پذیر که باعث دریافت اکسیژن بیشتر توسط چشم می شود – استفاده کنید. همچنین لنزهای acuvuc oasys که حاوی ماده خیس کننده است می تواند به مرطوب نگه داشتن چشم ها کمک کند.
- در نور خورشید: اشعه های الکترومغناطیسی متصاعد شده از نور خورشید به همان اندازه که برای پوست مضر است می تواند به چشم نیز آسیب برساند و برای چشم ضرر داشته باشد. قرار گرفتن چشم در معرض نور خورشید خطر ابتلا به بیماریهایی چون آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و بیماری ناخنک چشم یا پتریژیوم را افزایش می دهد. 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یا حتی در هوای ابری تاثیر فزاینده ای بر آسیب های ناشی  از اشعه خورشید دارد. بنابر این بهتر است از لنز یا عینک های محافظ اشعه های الکترومغناطیسی UV استفاده کنید. شیشه های عینک باید از پیشانی تا گونه ها را بپوشاند و همچنین تمام منطقه گیجگاهی را فرا گیرد.
- در تاریکی : مردمک چشم در شب بزرگ می شود . بنابر این هر نوع کدورت ضعیف بر روی شبکیه تشدید می شود. بنابراین بینایی خود را تست نمایید تا کاملا زا داشتن دید صحیح خود مطمئن شوید. در هنگام رانندگی با نگاه کردن به سمت راست جاده  از خیره شدن  چشمان اجتناب کنید. چشم های خود را مرتب از جاده به داشبورد ماشین و برعکس حرکت دهید تا از بروز هیپنوتیزم  بزرگراه highway hypnosis اجتناب کنید. اگر د ر تخت خواب در حال مطالعه هستید از داشتن نور کافی مطمئن شوید. لامپ های 60 الی 75 واتی بهتر است.
- در هنگام ورزش : در حدو د 325 هزار آسیب چشمی ناشی از ورزش سالانه گزارش می شود که خیلی از آنها منجر به  از دادن بینایی می شود. بیش از 90% از اتفاقات با استفاده صحیح از پوشش های چشمی قابل پیشگیری است. از لنزهای طراحی شده مخصوص ورزش های خاص استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha