قائم مقام معاونت فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت گفت: مراکز تحقیقاتی همکار سازمان جهانی بهداشت گسترش می یابد و بودجه مناسبی نیز به این مراکز اختصاص خواهد یافت.

سلامت نیوز: قائم مقام معاونت فناوری و تحقیقات وزارت بهداشت گفت: مراکز تحقیقاتی همکار سازمان جهانی بهداشت گسترش می یابد و بودجه مناسبی نیز به این مراکز اختصاص خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، اداره کل روابط بین الملل وزارت بهداشت در نخستین نشست روسای مراکز تحقیقاتی همکار سازمان جهانی بهداشت که صبح امروز در کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اعلام کرد: در کشور ما 16 مرکز همکار مورد تایید سازمان جهانی بهداشت مشغول فعالیت است و10 مرکز تحقیقاتی نیز درخواست خود را جهت الحاق به سازمان جهانی بهداشت ارسال داشته اند.
بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این نشست تشویق مراکز مصوب سازمان بهداشت جهانی و مراکز متقاضی جهت آشنایی بیشتر با یکدیگر و همچنین هدایت آنها برای همکاری با سازمان جهانی بهداشت است.
این گزارش می افزاید: این مراکز تحقیقاتی موفق شدند صلاحیت لازم را جهت همکاری با سازمان جهانی بهداشت کسب کنند و معاونت تحقیقات و فناوری و اداره کل روابط بین الملل تصمیم گرفتند سرمایه گذاری ویژه ای روی این مراکز اعمال کنند.
در این باره قائم مقام معاونت فناوری تحقیقات وزارت بهداشت گفت: اینگونه مراکز در ارزشیابی مورد توجه ویژه قرار گرفته و همچنان بودجه مناسبی نیز به این مراکز اختصاص خواهد یافت.
همچنین پروژه هایی تحقیقاتی که اولویت دار باشند بیشتر به سمت این مراکز هدایت خواهند شد. ضمن یادآوری این که 10 مرکز درخواست خود را برای پیوستن به مراکز همکار ارسال نمودند، 10 مرکز دیگر توسط معاونت تحقیقات و فناوری برای پیوستن به مراکز همکار دارای صلاحیت لازم هستند.
گفتنی است در این کنفرانس دکتر نجیب شور باجی مسئول واحد پژوهش سازمان جهانی بهداشت در ستاد مرکزی واقع در ژنو و خانم اولا شدید، مسئول مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت در دفتر مدیترانه شرقی میهمان جلسات خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha