مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با هشدار به افزایش شکل جدیدی از روابط دختران و پسران با عنوان «هم خانگی» گفت: این یک آسیب جدی و نگران کننده در کشور است.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان با هشدار به افزایش شکل جدیدی از روابط دختران و پسران با عنوان «هم خانگی» گفت: این یک آسیب جدی و نگران کننده در کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «بهمن بهمنی» در همایش دو روزه علوم تربیتی و آسیب های اجتماعی افزود: در پدیده نوظهور هم خانگی، دختر و پسر شکل جدیدی از زندگی را بصورت غیرشرعی زیر یک سقف آغاز کرده و بدون داشتن مسوولیتی، فقط به خاطر روابط جنسی با یکدیگر زندگی می کنند.

وی ادامه داد: این پدیده بسیار آسیب زاست و باید برنامه ای برای آن اندیشیده شود تا ازدواج ها با تسهیلات ویژه ای صورت گیرد تا از این نوع شکل زندگی جلوگیری شود.

بهمنی با بیان اینکه بسیاری از زوجین تصور می کنند که عشق به یکدیگر در چند ماه اول زندگی باید ظاهر شود، ادامه داد: این تصور غلط است، زیرا عشق واقعی پس از سه سال زندگی مشترک شروع می شود و به دلیل این تصور غلط، بسیاری از ازدواج ها در چند ماه اول زندگی منجر به طلاق می شود.

وی ازدواج را مکانیسم شروع رابطه ای دو نفره دانست که آن دو نفر هسته اصلی خانواده و روابط زناشویی هستند.

بهمنی با انتقاد از اینکه بسیاری از رسانه ها از جمله مطبوعات یک چهارم صفحات خود را مختص قتل و خیانت های زناشویی می کنند، گفت: این کار درست نیست، زیرا این حوادث چیزی را از روابط دونفره زناشویی نمی آموزند، بلکه به انگیزه خیانت ها پرداخته و فقط هیجان ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: ترویج روابط درست زناشویی باید از مدارس آغاز شود و معلمان نیز در این زمینه آموزش ببینند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: باید ازدواج های پایدار را در کشور ترویج کنیم تا آسیب های ناشی از رفتاری غیر از آن در جامعه کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha