رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طوفان اخیر تهران، خواستار تعیین تکلیف شهروندان از نظر حقوقی در این قبیل حوادث طبیعی مشخص شد و گفت: در واقع شفاف سازی در این بخش احترام به حقوق شهروندی است.

پرداخت خسارات طوفان اخیر به شهروندان شفاف‌سازی شود

سلامت نیوز: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طوفان اخیر تهران، خواستار تعیین تکلیف شهروندان از نظر حقوقی در این قبیل حوادث طبیعی مشخص شد و گفت: در واقع شفاف سازی در این بخش احترام به حقوق شهروندی است.

احمد مسجد جامعی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در واکنش به اظهار نظر اعضا در خصوص پرداخت خسارات به شهروندان در طوفان اخیر اعلام کرد: اگر بنا به هر دلیلی دیواری در شهر تهران خراب شود یا درختی سقوط کند، شهرداری مکلف به پرداخت خسارت است.

وی با بیان اینکه در شرایط غیر معمول نیز باید مشخص شود که چه سازمان و نهادی خسارت وارد شده را به شهروندان باید پرداخت کند تصریح کرد: نیاز به بررسی دارد که تکلیف شهروندان از نظر حقوقی در این حوادث مشخص شود، در واقع شفاف سازی در این بخش احترام به حقوق شهروندی است.

پرویز سروری در واکنش به این اظهار نظر اعلام کرد: شهرداری در حوادث غیر مترقبه دخالتی ندارد ومسئولیتی نیز برای پرداخت این خسارات به آن محول نشده است بهتر است بحث حقوقی این موضوع را از جایی دیگر پیگیری کنید.

مسجد جامعی در پاسخ به سروری گفت: در ارتباط با بحران قوانین، قانون به قدر کفایت وجود دارد که در آن وظایف شهرداری ها مشخص شده است. ما خود را نماینده شهروندان می دانیم و از نگاه حقوق شهروندی باید به مردم بگوییم که در وقوع حوادثی از این دست چه باید بکنند و از چه محلی خسارت خود را دریافت کنند.

همچنین رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در هفته محیط زیست قرار داریم و خوشبختانه عملکرد کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا قابل دفاع است، گفت: به دلیل اقداماتی که اعضای این کمیسیون در محیط زیست شورای شهر داشته است استاندار تهران از آنها تشکر کرده است و مطرح کردن این واقعیت از زبان وی و اهدای لباس محیط بانان محیط زیست به رئیس این کمیسیون ارزشمند است.

وی همچنین درباره موزه سلامت و احداث آن در ساختمان دخانیات گفت: این ساختمان از لحاظ معماری ارزشمند است و باید به عنوان موزه سلامت در شهر تهران مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 900 نفر از مادران تهرانی همچنان منتظر دریافت نام ونشانی از فرزندانشان هستند که به جبهه اعزام شده اند گفت: از این تعداد 650 مادر در قید حیات هستند که در مراسمی از تمامی این مادران تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha