عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از قرائت گزارش رئیس سازمان نظام پزشکی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: قرائت این گزارش برای این موضوع بود تا نواقص حق مسئولیت حرفه‌ای پزشکان رفع و حق بیماران ضایع نشود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از قرائت گزارش رئیس سازمان نظام پزشکی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: قرائت این گزارش برای این موضوع بود تا نواقص حق مسئولیت حرفه‌ای پزشکان رفع و حق بیماران ضایع نشود.


احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت درباره جلسه امروز (سه‌شنبه 20 خرداد ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گزارشی را جهت حفظ حق مسئولیت پزشکان و حفظ حقوق بیماران قرائت کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بیمه‌ای تحت عنوان بیمه حق مسئولیت پزشکان وجود دارد که لازم است این بیمه طوری عمل کند که هم حق پزشکان و هم حق بیماران به‌کلی رعایت شود.

وی افزود: در این شرایط است که می‌توان مطمئن بود تا اگر پزشکی در راستای انجام مسئولیت خود دچار خطای غیرعمدی شد بتوان حق بیمار را پرداخت کرد و حقوق پزشک هم حفظ شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما در راستای بررسی حق مسئولیت حرفه‌ای پزشکان لازم است حقوق پزشک هم به صورت شفاف تعیین شده و رغبتی برای استفاده از این حقوق در پزشک باشد و حفظ این حقوق باید در راستای توان شرکت‌های بیمه‌گر هم باشد.

پیش‌بینی می‌شود سوال از وزیر بهداشت و درمان در جلسه آینده کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha