چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 113982

بیماران مبتلا به اچ آی وی می توانند یک زندگی مفید و طولانی داشته باشند اما لازم است که بیشتر از گذشته درباره این بیماری اطلاعات کسب کنند و بدانند که چگونه از خود مراقبت کنند. بعضی از مبتلایان به دلیل مرتکب شدن اشتباهاتی که در این مطلب از «Readers Digest» نقل می شود، از طول عمر مفید خود می کاهند.

اشتباهاتی که مبتلایان به ایدز انجام می دهند

سلامت نیوز: بیماران مبتلا به اچ آی وی می توانند یک زندگی مفید و طولانی داشته باشند اما لازم است که بیشتر از گذشته درباره این بیماری اطلاعات کسب کنند و بدانند که چگونه از خود مراقبت کنند. بعضی از مبتلایان به دلیل مرتکب شدن اشتباهاتی که در این مطلب از «Readers Digest» نقل می شود، از طول عمر مفید خود می کاهند.

به دلیل مشکلات مالی، دنبال درمان نمی روند
به دلیل ناآگاهی از حمایت سازمان های بهداشتی و درمانی نسبت به پوشش این بیماری، مبتلایان از دنبال کردن روند معالجه خود سر باز می زنند.

به طور منظم دارو مصرف نمی کنند
مصرف نکردن حتی یک دوز از داروی اچ آی وی می تواند باعث تکثیر ویروس به رشته های مختلف شود و در نتیجه ویروس به دارو مقاومت نشان خواهد داد. به ویروس ها این فرصت را ندهید و با مصرف منظم و به موقع دارو، بیماری را تحت کنترل قرار دهید.

مشکل خود را با پزشک در میان نمی گذارند
درباره بیماری خود با پزشک مشورت کنید و همه چیز را به او بگویید. تغییراتی که در زندگی شخصی تان اتفاق افتاده، عوارض جانبی دارو و مشکلات پس از درمان می تواند روی بیماری تأثیر بگذارد. هرچه پزشک بیشتر بداند، بیشتر می تواند به شما کمک کند.

بی توجهی به دندان درد
مراجعه به دندان پزشکی و درمان بیماری های دهان و دندان، بخش مهمی از روند کنترل بیماری است. علایم عفونت «اچ آی وی» ممکن است از دهان یا گلو شروع شود. در صورت داشتن دندان درد یا زخم دهان، بلافاصله به دندان پزشک مراجعه کنید.

پزشک خود را از مصرف مکمل ها و گیاهان دارویی مطلع نمی کنید
برخی از مکمل ها و گیاهان که برای درمان این بیماری در بازار عرضه می شود، تأثیر چندانی ندارد و ممکن است بسیاری از آن ها با داروهای اچ آی وی تداخل ایجاد کند. پس قبل از مصرف آن ها با پزشک خود مشورت کنید.

به طور منظم به متخصص زنان مراجعه نمی کنید
زنان مبتلا به این بیماری، بیشتر در معرض سرطان دهانه رحم قرار دارند، زیرا سیستم ایمنی به سختی می تواند با رشد سلول های غیرعادی در رحم مقابله کند. در صورت بی توجهی، این سلول ها ممکن است سرطانی شود. خوشبختانه آزمایش های پاپ اسمیر مشکل را در مرحله اولیه تشخیص می دهد.

مصرف سیگار را ترک نکرده اند
مصرف دخانیات، تأثیر داروهای اچ آی وی را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را نیز ضعیف می کند بنابراین مقابله با عفونت سخت تر می شود. از آن جا که ترک سیگار عمر را طولانی تر می کند با مصرف سیگار آن را کوتاه نکنید.

بی توجهی به انتقال ویروس از طریق جنسی
نباید خطر انتقال بیماری اچ آی وی از طریق جنسی رانادیده گرفت بنابراین در هرشرایطی حتما باید از محافظ استفاده شود.

آنفلوآنزا را جدی نمی گیرید
مبتلایان به اچ آی وی نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزا قرار دارند. برای محافظت از خود، از پزشک مربوطه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به سلامت ذهنی خود توجه نمی کنند
نه تنها تشخیص بیماری می تواند به افسردگی و اضطراب منجر شود بلکه خود ویروس می تواند مغز را عفونی کند و این امر ممکن است مشکلاتی را برای حافظه به وجود بیاورد. علاوه بر آن برخی داروهای اچ آی وی می تواند روی عملکرد ذهنی اختلال ایجاد کند.

منبع:روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha