مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از کاهش 30 درصدی آمار طلاق با مراجعه به مراکز مشاوره بهزیستی خبر داد و گفت: براساس آمارهای موجود در سال 92 نسبت به سال قبل آن تعداد مراجعات به مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق 80 درصد رشد داشته است.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از کاهش 30 درصدی آمار طلاق با مراجعه به مراکز مشاوره بهزیستی خبر داد و گفت: براساس آمارهای موجود در سال 92 نسبت به سال قبل آن تعداد مراجعات به مراکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق 80 درصد رشد داشته است.


ولی‌الله نصر در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری همایش بررسی وضع طلاق افزود: براساس قانون حمایت از خانواده که به تصویب مجلس رسید دادگاهها مکلف شدند که قبل از صدور حکم طلاق خانواده ها را به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی به منظور سازش زوجین ارجاع دهند .

وی گفت: برهمین اساس در سال گذشته 150 هزار نفر از خدمات مشاوره سازمان بهزیستی بهره مند شدند که بیش از 30 درصد مراجعات منجر به سازش شد.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: بعد از سازش خانواده ها مددکاران سازمان بهزیستی آنها را رصد کرده تا از خشونت خانوادگی و همچنین طلاق عاطفی جلوگیری شود.

به گفته وی، این طرح با همکاری معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه انجام می شود و کاملا خدمات مشاوره ما رایگان است و همچنین به تازگی نیز بسته ای برای حمایت از زوحین و ارائه خدمات مشاوره قبل ، حین و بعد از طلاق تدوین شده و اجرایی خواهد شد.

نصر از فعالیت 200 مرکز مشاوره کاهش طلاق در سراسر کشور خبر داد و گفت: تعدادی از مراکز مشاوره ما در دادگاهها و برخی نیز در مراکز سازمان بهزیستی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha