چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 113992

سرگیجه حالتی است که فرد احساس دوران و چرخش خودش یا محیط اطراف را دارد با توجه به علت سرگیجه، فرم و شدت سرگیجه متفاوت است.

سلامت نیوز: سرگیجه حالتی است که فرد احساس دوران و چرخش خودش یا محیط اطراف را دارد با توجه به علت سرگیجه، فرم و شدت سرگیجه متفاوت است.

دکتر محمدرضا معتمد متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شایع ترین علت سرگیجه گرفتاری سیستم تعادلی بدن مربوط به گوش داخلی است و با عدم تعادل همراه است که این نوع سرگیجه خوش خیم است و شیوع نسبتا بالایی دارد.
نوع دیگر سرگیجه مربوط به سیستم عصبی مرکزی و خود مغز است که از اهمیت بالاتری برخوردار است و نیازی به بررسی بیشتر است.

دکتر معتمد ادامه داد: گاهی سرگیجه های لحظه‌ای با بلند شدن از جا اتفاق می‌افتد و شیوع بالایی دارد، این نوع سرگیجه مربوط به تغییرات فشار خون در افراد و اختلال در جریان خون در مغز است و بیشتر در افرادی که داروی فشار خون مصرف می‌کنند افراد دیابتی و کسانی که بعد از نشستن طولانی به سرعت از جا بلند می‌شوند، اتفاق می‌افتد.

این متخصص مغز و اعصاب حالات سرگیجه را متنوع دانست و گفت: بعضی سرگیجه‌ با تهوع و افزایش تپش قلب همراه است و نوع دیگر از سرگیجه هم هست که خفیف بوده و مداومت دارد.

وی با بیان اینکه مصرف بعضی از داروها باعث بروز سرگیجه می‌شود، گفت: توان تشخیص نوع سرگیجه توسط پزشک متخصص بسیار با اهمیت است و با توجه به نوع سرگیجه درمان اختصاصی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha