معاون فنی و فناوری سازمان انتقال خون ایران، از اجرای طرح ثبت نام اینترنتی اهداکنندگان خون با هدف جلوگیری از اتلاف وقت هموطنان در پایگاههای خونگیری خبر داد.

سلامت نیوز: معاون فنی و فناوری سازمان انتقال خون ایران، از اجرای طرح ثبت نام اینترنتی اهداکنندگان خون با هدف جلوگیری از اتلاف وقت هموطنان در پایگاههای خونگیری خبر داد.

دکتر سیما ذوالفقاری در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به اینکه حضور اهدا کنندگان در مراکز خونگیری، بعضا با معطلی و اتلاف وقت آنها همراه می شود، سازمان انتقال خون تصمیم گرفت با اجرای طرح ثبت نام اینترنتی از اهداکنندگان، نسبت به ساماندهی نوبت دهی به هموطنان داوطلب اهدای خون اقدام کند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح از روز شنبه(24 خرداد) و همزمان با روز جهانی اهداکنندگان، گفت: این طرح در ابتدا به صورت آزمایشی در دو مرکز خونگیری در شمال و جنوب تهران اجرا می شود و بعد از کسب نتایج آن، نسبت به اجرای سراسری طرح اقدام خواهیم کرد.

به گفته معاون فنی و فناوری سازمان انتقال خون ایران، مدت زمان اجرای آزمایشی طرح 6 ماه است.

ذوالفقاری افزود: شهروندانی که تمایل به اهدای خون دارند، می توانند از طریق آدرس اینترنتی برای تعیین زمان مراجعه به پایگاه خونگیری اقدام کنند.

وی ادامه داد: در طرح ثبت نام اینترنتی، روز و ساعت مراجعه به انتخاب اهدا کنندگان خواهد بود.

ذوالفقاری، ساعت پیک و پرازدحام مراکز خونگیری را 10 تا 12 و 14 تا 16 اعلام کرد و افزود: بستگی به محل استقرار پایگاه خونگیری، مدت زمان حضور برای اهدای خون متفاوت است. اما به طور میانگین، 35 تا 40 دقیقه زمان برای اهدای خون صرف می شود.

معاون فنی و فناوری سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: این طرح در راستای تکریم از اهداکنندگان خون اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha