هوا هر چه گرم‌تر و گرم‌تر می‌شود به همان اندازه هم هوای آب تنی به سر آدم می‌زند، برخی به استخر می‌روند، برخی به کانال آب و برخی هم فارغ از دغدغه بچه‌های مدرسه‌ای بار سفر می‌بندند و چه جایی بهتر از سواحل شمال کشور برای سپری کردن تعطیلات. هم کم هزینه و خوش آب و هواست و هم فاصله زیادی با محل زندگی حدود نیمی از جمعیت کشور ندارد، اما در این نوار 712 کیلومتری ساحلی، قاتلی آرام خفته است.

سلامت نیوز:هوا هر چه گرم‌تر و گرم‌تر می‌شود به همان اندازه هم هوای آب تنی به سر آدم می‌زند، برخی به استخر می‌روند، برخی به کانال آب و برخی هم فارغ از دغدغه بچه‌های مدرسه‌ای بار سفر می‌بندند و چه جایی بهتر از سواحل شمال کشور برای سپری کردن تعطیلات. هم کم هزینه و خوش آب و هواست و هم فاصله زیادی با محل زندگی حدود نیمی از جمعیت کشور ندارد، اما در این نوار 712 کیلومتری ساحلی، قاتلی آرام خفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صحبت از یک دریاچه است، "خزری" که لقب بزرگترین دریاچه جهان را از آن خود کرده و اگر از اقیانوس بزرگ تتیس همین دریاچه هم باقی نمانده بود معلوم نبود امروز جای آن نوار سبز رنگ شمال کشور چه اقلیمی خود نمایی می‌کرد. دریا روی دیگری هم دارد، همان رویی که شمالی‌ها می‌گویند؛ آب دزد است! آبی که اگر لحظه‌ای حواسمان نباشد جانمان را می‌دزدد و آب تنی در دریای آبی رنگ دیگری به خود می‌گیرد.

بر اساس آماری که سازمان پزشکی قانونی کشور در اختیار دارد، سال گذشته 1063 تن به علت غرق شدن جان خود را از دست داده‌اند، 1063 نفری که 50.8 درصد آن که 540 نفر می‌شود در فصل تابستان بوده و این یعنی همانطور که قابل پیش‌بینی بود تابستان رکورد دار غرق شدگی در کشور است و بر اساس آنچه که از تحلیل آمارها به دست آمده بیشترین آمار غرق شدگی به ترتیب با 189 نفر در مرداد ماه، 187 نفر در شهریور و 164 نفر در تیر ماه سال گذشته ثبت شده است.

در میان افرادی که به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند، 335 مورد در دریا اتفاق افتاده که از این تعداد نیز 22 نفر در محدوده مجاز برای شنا کردن و 313 نفر در محدوده خارج از طرح مجاز برای برای شنا جان باخته‌اند.

در سال گذشته همچنین 105 نفر به دلیل غرق‌شدگی در دریاچه مصنوعی، 105 نفر به علت غرق شدگی در استخر، 29 نفر به دلیل غرق شدگی در دریاچه طبیعی، 89 نفر به علت غرق شدگی در کانال آب، 27 نفر به علت غرق شدن در چاه و 373 نفر نیز در سایر مکان‌ها به ویژه رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

موضوع دیگر استان‌های دارای بیشترین آمار غرق شدگی است و البته همانطور که قابل پیش‌بینی است، استان‌ مازندران با 234 مورد شامل 212 مرد و 22 زن، خوزستان با 154 مورد شامل 114 مرد و 40 زن و گیلان با 108 مورد شامل 93 مرد و 15 زن بیشترین آمار غرق شدگی را به خود اختصاص داده‌اند و در این بین علیرغم کاهش یک درصدی آمار غرق شدگی کل کشور در سال 92 نسبت به 91، سه استان مذکور به ترتیب 8.8 ، 7.7 و 0.9 درصد افزایش داشته‌اند.

لازم به ذکر است از میان 1063 نفری که در سال گذشته غرق شده‌اند 894 نفر را مردان و 169 نفر را زنان شامل می‌شوند و این در حالیست که از 1074 فوتی ناشی از غرق شدگی در سال 1391، 892 نفر مرد و 182 نفر زن بودند و این یعنی علیرغم تثبیت شمار مردانی که در دو سال گذشته غرق شده‌اند، آمار زنان کاهش داشته است.

آمار غرق شدگی در استان های کشور

آمار غرق شدگی در استان های کشور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha