چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 114004

عواملی مختلفی در افزایش سوخت و ساز بدن موثرند که از جمله می‌توان به مصرف پروتئینها و حذف مواد غذایی شور از برنامه غذایی اشاره کرد.

سلامت نیوز: عواملی مختلفی در افزایش سوخت و ساز بدن موثرند که از جمله می‌توان به مصرف پروتئینها و حذف مواد غذایی شور از برنامه غذایی اشاره کرد.

سوسن پارسا متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: همواره باید به یاد داشت که کنترل وزن بدن، بستگی به میزان انرژی دریافتی از مواد غذایی مختلف و میزان مصرف این انرژی توسط بدن شما دارد.

وی ادامه داد: برای ثابت ماندن وزن بدن یک بالانس انرژی میان میزان کالری دریافتی و مصرفی شما وجود دارد. اگر بیشتر از میزان مصرف انرژی دریافت کنید به وزن شما افزوده شده و درصورتیکه کمتر از میزان مصرف انرژی دریافت کنید از وزن بدن شما کاسته می‌شود.

وی با اشاره به نکاتی در جهت افزایش سوخت و ساز بدن گفت: به موقع شام بخورید ( اگر دیر وقت شام می‌خورید و یا اینکه زود شام می‌خورید اما قبل از خواب دوباره میان وعده مصرف می‌کنید بهتر است به جای این کارها گرسنه به رختخواب بروید و قبل از خواب معده را خالی نگه دارید).
آب خنک بنوشید ( نوشیدن 8 لیوان آب خنک در روز 70 کالری بیشتر می‌سوزاند) و پروتئین مصرف کنید.

پارسا گفت: چای سبز و چای ترش حدود یک ساعت قبل از تمرینات ورزشی و همچنین یک ساعت قبل از خواب کمک خوبی به چربی سوزی می‌کند، بهتر است یک لیوان آب کرفس، آب پرتقال ترش ، آب لیمو مخلوط با آب و یا آب گریپ فروت قبل از خواب شبانه و بعد از بیدار شدن در صبح مفید است هر روز صبح بعد از صبحانه یک عدد سیب بخورید.

وی خاطر نشان کرد: از برنامه‌ غذایی خود مواد غذایی شور مانند پنیر، گوشت و ماهی دودی را حذف کنی.د خوردن سبزیجات به صورت خام مانند کاهو، پیاز، مارچوبه، فلفل و قارچ ضروریست. در مصرف نمک زیاده روی نکنید چرا که نمک آب را در نسوج بدن نگاه می‌دارد و از مصرف نوشابه‌های گازدار اجتناب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha