چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 114016

پزشکان می‌گویند تعداد خال‌ها روی پوست بدن می‌تواند نشان‌دهنده خطر ابتلا به سرطان پستان باشد.

سلامت نیوز: پزشکان می‌گویند تعداد خال‌ها روی پوست بدن می‌تواند نشان‌دهنده خطر ابتلا به سرطان پستان باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان بر اساس مطالعات پیشین خود بیان کرده بودند زمانی که خال‌ها به سرطان پوست تبدیل شوند خطر جدی برای سلامتی هستند و اکنون طبق بررسی‌های جدید وجود آنها روی پوست بدن می‌تواند در عین حال فاکتوری برای تعیین احتمال ابتلا به سرطان پستان باشد.

ظاهر شدن خال روی بدن تقریبا امر شایع و معمولی است که رشد کرده و رنگ آن با گذشت زمان تیره یا روشن می‌شود. طبق اعلام آمادمی پوست آمریکا وجود 10 تا 40 خال در نقاط مختلف بدن امری عادی و طبیعی است اما افرادی که روی پوستشان بیش از 50 عدد خال وجود دارد بیشتر در معرض ابتلا به ملانوم که خطرناکترین نوع سرطان پوست است، هستند.

همچنین متخصصان آمریکایی مشاهده کردند زنانی که روی دست‌هایشان بیش از 15 خال دارند 35 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان هستند. علاوه بر این در مطالعه دیگری که در فرانسه انجام گرفت مشخص شد زنانی که در شروع آزمایش تعداد زیادی خال روی بدنشان وجود داشته 13 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان بودند.

به گزارش مدیکال دیلی، متخصصان آمریکایی اظهار داشتند این خطر از وجود استروژن ناشی می‌شود که همزمان با رشد و گسترش تومورهای سرطانی پستان و رشد خال‌ها مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha