مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به منظور نظارت و پایش فعالیت‌های درمان اعتیاد، امسال ۷۴۰ میلیون تومان از سوی این ستاد در اختیار وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی قرار گرفت.

سلامت نیوز: مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: به منظور نظارت و پایش فعالیت‌های درمان اعتیاد، امسال ۷۴۰ میلیون تومان از سوی این ستاد در اختیار وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، فرید براتی سده با اعلام اختصاص بودجه 740 میلیون تومانی به منظور پایش فعالیت‌های درمان اعتیاد گفت: از این مبلغ 540 میلیون تومان برای توزیع در سطح استان‌ها به وزارت بهداشت و 200 میلیون تومان به بهزیستی تخصیص یافت تا از طریق هماهنگی با شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های کشور، کمیته درمان ستاد و کمیته نظارت کشوری و استانی ذیل کمیته درمان، این امر محقق شود.

وی تصریح کرد: هدف از این نظارت، اصلاح روندهای درمانی موجود است و در این زمینه با اعتمادی که از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر به همه مراکز درمانی هست این اقدام انجام می‌شود، در حقیقت هدف از این نظارت، مچ‌گیری از مراکز درمان نیست بلکه تلاش در جهت اصلاح روند وضعیت درمانی و کیفیت خدمات به مراجعان است.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: در آخرین جلسه کمیته درمان ستاد که دو هفته پیش در وزارت بهداشت تشکیل شد، دستورالعمل نظارت کشوری تهیه و مصوب شد، که به زودی به استان‌ها جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

براتی به دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت بهداشت پیشنهاد داد که این نظارت در استان‌ها از طریق صنف‌های مرتبط با پزشکان و درمانگران اعتیاد از جمله سازمان نظام پزشکی انجام شود، همچنین بر این کار شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها نظارت خواهند داشت و به طور مستمر گزارشات مربوطه را اعلام می‌کنند.

به گفته وی، پیش از این فرم های نظارت مربوطه به استان‌ها ارسال شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha