وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در جمع مدیران، کارشناسان و امدادگران اورژانس حضور یافت و در جریان نقطه نظرات و مشکلات آنان قرار گرفت کرد.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در جمع مدیران، کارشناسان و امدادگران اورژانس حضور یافت و در جریان نقطه نظرات و مشکلات آنان قرار گرفت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در این دیدار 3 ساعته که تا پاسی از شب ادامه داشت، در نشستی صمیمانه با مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با اشاره به سخت بودن کار اورژانس و وجود نیروهای خاص و علاقمند به خدمت رسانی در این حوزه، گفت: براساس گزارشاتی که از مردم گرفته شده، مسئولیت شناسی، تعهد به مردم، وظیفه‌شناسی و رضایتمندی مردم از اورژانس حاکی از آن است که اورژانس کشور توانسته است با تمام سختی‌ها و کاستی‌ها وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

دکتر هاشمی با تاکید بر ضرورت تغییرات اساسی به منظور ارتقاء اورژانس پیش بیمارستانی افزود: با همکاری سازمان‌های مرتبط از جمله شهرداری، هلال احمر و نیروی انتظامی باید تغییرات مناسبی در اورژانس بوجود آید تا اورژانس بتواند مجهزتر، به روزتر و با مهارت لازم به مردم خدمت‌رسانی کند و شاخص‌ها در این حوزه ارتقاء یابد تا میزان رضایتمندی مردم از ارائه خدمات اورژانس افزایش یابد.

دکتر هاشمی، با تأکید بر ضرورت تامین کمبود نیروی انسانی در اورژانس و دستور بررسی برای این کمبودها گفت: نیروهای جدید باید به سرعت جایگزین شوند.

وزیر بهداشت با تاکید بر این که اورژانس کشور باید به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی به سازمان ارتقاء یابد، گفت: ساختمان جدید اورژانس تهران به زودی تحویل می‌شود و سیستم مخابراتی جدید نیز به زودی جایگزین سیستم فرسوده قبلی اورژانس خواهد شد.

اورژانس پیش بیمارستانی تابلوی وزارت بهداشت است
وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان تابلوی وزارت بهداشت، افزود: اگر در حوادث و تصادفات، اورژانس پیش بیمارستانی کار خود را با مهارت و آگاهی انجام دهد این اقدام در کاهش میزان مرگ و میرها و معلولیت‌ها تأثیر به سزایی دارد و باعث کاهش معلولیت و در نتیجه کاهش هزینه برای کشور می‌شود.

وی یادآور شد: با نجات یک فرد، یک خانواده و فامیل نجات پیدا می‌کند و در اینجاست که ارزش کار امدادگران اورژانس مشخص می‌شود.

ایجاد باشگاه کارکنان مرکز اورژانس 115
دکتر هاشمی خطاب به معاونین توسعه مدیریت و منابع و درمان که در این نشست حضور داشتند، ایجاد باشگاهی برای نیروهای اورژانس را مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور جذب نیروهای جایگزین و ماندگاری این نیروها در اورژانس و ارتقاء عملکرد و همچنین آموزش نیروهای پیش بیمارستانی و ایجاد انگیزه و ارتقاء حرفه‌ای کار و کسب مهارت‌های لازم، برنامه ریزی های مناسب صورت گیرد.

راه اندازی استودیو اورژانس برای اطلاع رسانی مستمر در شبانه روز
دکتر هاشمی در ادامه از نهایی شدن قرارداد اورژانس هوایی با هوانیروز خبر داد و گفت: این قرارداد تا دو هفته دیگر عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه از تشکیل استودیو اورژانس جهت اطلاع‌رسانی و نشر اخبار به طور مرتب در شبانه‌روز با همکاری سازمان صدا و سیما خبر داد و افزود: اورژانس دریایی نیز به زودی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

وزیر بهداشت در ادامه بر ضرورت رسیدگی به امدادگران اورژانس که در حین انجام وظیفه معلول شده‌اند، گفت: باید مشکلات اورژانس هرچه سریعتر حل شده تا اورژانس بتواند بهتر و مجهزتر به مردم خدمت رسانی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میلاد ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    1 0
    با وجود کمبود نیرو چرا اقدامی در جذب نیرو تو این چند وقته صورت نگرفته من خودم 1سال با مدرک کارشناسی فوریتهای پزشکی بیکارم
  • محسن ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    1 0
    باسلام اورژانس پیش بیمارستانی درکشورما فقط به عنوان تابلو وویترین وزارت بهداشت شناخته میشود،تفاوت حقوق یه پرستارشاغل در بیمارستان ویک پرستار شاغل در فوریتهای پزشکی بیشتر از یک میلیون تومان است لطف کنید به این موضوع هم رسیدگی کنید