عضو مجمع نمایندگان استان تهران با یادآوری جلسه امروز مجمع و بررسی طوفان اخیر در این شهر، گفت: قطع درختان کهنسال،‌ توزیع جزوات آموزشی برای نحوه برخورد با چنین حوادثی و طراحی تجهیزات هواشناسی از سوی جوانان از موضوعات بررسی شده در این جلسه به شمار می‌رفت.

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان استان تهران با یادآوری جلسه امروز مجمع و بررسی طوفان اخیر در این شهر، گفت: قطع درختان کهنسال،‌ توزیع جزوات آموزشی برای نحوه برخورد با چنین حوادثی و طراحی تجهیزات هواشناسی از سوی جوانان از موضوعات بررسی شده در این جلسه به شمار می‌رفت.


فاطمه آلیا درگفت وگو با خانه ملت،‌ در تشریح جزئیات جلسه امروز چهارشنبه ( 21 خرداد) مجمع نمایندگان استان تهران،‌ افزود: جلسه امروز با حضور مسئولان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران پیرامون طوفان اخیر در این شهر برگزار شد.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: پیگیری و پاسخگویی به ضررو زیان و خسارت‌های جانی و مالی که متوجه مردم شد در جلسه مذکور بررسی و قرار شد کارگروهی از سوی مجمع نمایندگان تهران تشکیل و به برگزاری جلساتی با حضور مسئولان شهرداری و سازمان حوادث غیرمترقبه بپردازد.

این نماینده مردم درمجلس نهم،‌ با یادآوری مطرح شدن درخواست نمایندگان درجلسه مجمع نمایندگان تهران،‌ افزود: قرار شد در اسرع وقت درختان خشک و کهنسال در سطح معابرتهران و حاشیه شهر قطع شود زیرا بسیاری از خسارت‌های جانی و مالی درطوفان اخیر ناشی از شکستن همین درختان بوده است.

وی تاکید کرد: همچنین قرار شد جزواتی به منظور فرهنگسازی برای مقابله با چنین حوادثی توزیع و دردسترس مردم قرار گیرد تا افراد جامعه در مواجه با چنین حوادثی نسبت به نحوه برخورد با اینگونه حوادث آموزش ببینند.

آلیا تصریح کرد: بدون‌شک اگراطلاع‌رسانی درستی نسبت به وقوع چنین طوفانی صورت می‌گرفت شاهد اینگونه حوادث در استان تهران نبودیم.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم،‌ درباره توضیحات هواشناسی نیز یادآورشد: مسئولان هواشناسی نیز معتقد بودند که به دلیل نبود تجهیزات جدید امکان پیش‌بینی چنین حوادثی کاهش می‌یابد بنابراین قرار شد تا ازتوانمندی‌های جوانان دانشگاهی برای طراحی چنین تجهیزاتی تولید و استفاده شود تا درزمان تصمیم‌گیری بر سربودجه نسبت به اختصاص اعتبارات تصمیم‌گیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha