معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اصلاح قوانین، گفت: اصلاح ضابطه‌ها و جلوگیری از تفسیر سلیقه‌ای دستورالعمل‌ها را باید اولویت اصلی خود قرار دهیم.

سلامت نیوز: معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اصلاح قوانین، گفت: اصلاح ضابطه‌ها و جلوگیری از تفسیر سلیقه‌ای دستورالعمل‌ها را باید اولویت اصلی خود قرار دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر اکبر عبداللهی‌ اصل در دهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، با بیان اینکه وزارت بهداشت موظف به حفظ کرامت انسان در راستای فرهنگ مردم برای سلامت غذا و دارو است، اظهار کرد: اولین نهادی که تولیت حفظ سلامت غذا و داروی مردم را دارد، وزارت بهداشت و درمان است، البته نهادهایی همچون سازمان استاندارد نیز در این زمینه فعال هستند.

وی با تاکید بر همکاری دانشگاه‌ها در زمینه حفظ سلامت غذا و دارو، افزود: باید قوانین را تغییر داد و اصلاح کرد تا ساختار تشکیلاتی سازمان غذا و دارو منسجم شود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو ادامه داد: در آموزش کارشناسان دچار فراز و نشیب زیادی هستیم و مدیریت منابع انسانی را باید در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

عبداللهی‌ اصل با اشاره به اینکه با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان از کمبودها گذر کرد و آن‌ها را از بین برد، گفت: در ساختارها باید خلاقیت ایجاد شود و برای گام برداشتن در این جهت باید نیرو‌های جوان را به خدمت گرفت.

وی با تاکید بر مشارکت دانشگاه‌ها در برنامه‌های ملی و منطقه‌ای، تصریح کرد: دانشگاه‌های اصفهان و شیراز باید در کمیته‌ها شرکت داده شوند و اساتید آن‌ها با یکدیگر تبادل تجربه داشته باشند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو با تاکید بر تکریم ارباب رجوع، گفت: باید نظام ارایه خدماتی ایجاد کنیم که در آن ارباب رجوع مورد تکریم قرار گرفته و از سخت‌گیری بی مورد در این زمینه پرهیز شود.

عبداللهی‌اصل با بیان اینکه صحبت از شفافیت در بیان آسان اما شفافیت سازی در عمل بسیار مشکل است، اضافه کرد: بسیاری از صنایع و یا نهادها از اینکه نظرات کارشناسی را بدانند هراس دارند، اما باید به جایی برسیم که از نظر تمام کارشناسان در زمینه غذا و دارو استفاده شود.

وی با اشاره به بررسی اسناد وزارت بهداشت در شش ماه گذشته گفت: نزدیک به 50 درصد از ضابطه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در زمینه غذا و دارو تایید شده‌اند، تاییدیه وزیر را ندارند و این امر ما را در محاکم قضایی با مشکل مواجه می‌کند.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اصلاح قوانین، ادامه داد: اصلاح ضابطه‌ها و جلوگیری از تفسیر سلیقه‌ای دستورالعمل‌ها باید اولویت اصلی این سازمان قرار گیرد.

عبداللهی اصل با تاکید بر اطلاع رسانی اضافه کرد: باید افرادی مانند کشاورزان که در تولید غذا دخیل هستند را آگاه کرد زیرا مسائلی همچون سمپاشی‌های بی‌رویه، محصولات غذایی را با مشکلات زیادی مواجه است.

وی با اشاره به تقویت نظام سلامت خاطرنشان کرد: در صدور پروانه کارخانه‌ها سختگیری زیادی انجام می‌شود اما این سخت‌گیری برای واردات وجود ندارد بنابراین باید با تولید داخلی و واردات با تعادل برخورد و در صدور پروانه‌ها هماهنگی ایجاد شود.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه باید نسبت به کاهش آلاینده‌ها در مواد غذایی و اصلاح و تقویت نظارت و فن‌آوری اطلاعات در کالاهای قاچاق حساس باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر روش‌های برخورد با کالاهای قاچاق در سازمان غذا و دارو در حال بررسی و اصلاح قوانین در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha